onsdag 23 mars 2016

حضور روحانیت کیفیت سینما را بالا می‌برد !

حضور روحانیت کیفیت سینما را بالا می‌برد !

یک تهیه کننده و بازیگر سینما و تلویزیون حضور روحانیت به عنوان قشری تاثیرگذار در سینماها را اتفاق بسیار پسندیده ایی دانست .
به گزارش «محبت نیوز»  حبیب اسماعیلی، تهیه کننده و بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» مدعی شده است که حضور روحانیت به عنوان قشری تاثیرگذار در سینماها اتفاق بسیار پسندیده است و می تواند دستاوردهای کیفی بسیاری برای سینما داشته باشد.
اسماعیلی عنوان کرده به طور متوسط باید ۲۰ میلیون مخاطب سینما داشته باشیم، ولی تنها یک الی دو میلیون به طور دائم تماشاگر سینماها هستند که نشان می‌دهد بخش عظیمی از مخاطبان سینماها، فیلم مورد نظرشان را در سالن های سینما مشاهده نمی‌کنند و برای همین سینماها مخاطب لازم ندارند.
“با این وجود او مدعی شده چون بیشتر مردم ایران دین مدار هستند و دلبستگی بسیاری به موضوعات دینی دارند باید تولیدات سینمایی در باره موضوعات دینی بیشتر شود و روحانیت مشارکت بیشتری در تولید آنها داشته باشند.”
اظهارات این کارگردان درباره لزوم افزایش تولیدات دینی درحالیست که سال گذشته فیلم «محمد رسول الله» را با ژانر تاریخی و مذهبی به کارگردانی مجید مجیدی تولید شد که به گفته این کارگردان ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه داشت، اما با وجود تبلیغات و حمایت‌های حکومتی گسترده‌ای که از آن شد به فهرست نهایی اسکار راه نیافت و موفقیتی در عرصه جهانی را از آن خود نکرد.
این فیلم تنها فیلم تولید شده در تاریخ جمهوری اسلامی بود که علی خامنه‌ای در حین ساخت به پشت صحنه آن رفت و از عوامل تولید حمایت کرد. مسعود فراستی، درباره فیلم «محمدرسول الله» گفته بود: «حاصل این همه ادعا، هیاهو و این همه جو سازی، این‌همه عوامل مثلن حرفه ای در سطح جهان، شده فیلم کلاژی، بی‌منطق و شلخته از خرده‌روایت‌های تاریخی صدر اسلام، که به درستی برخی از این روایت‌ها نیز می‌توان شک کرد.» فروش فله‌ای بلیط فیلم محمد رسول‌الله در ادارات و سازمان‌های دولتی و نهادهای حکومتی برای بالا بردن فروش آن و اختصاص دو سوم سینماهای کشور برای اکران آن با انتقاد زیادی از سوی جامعه هنری ایران مواجه شد
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar