onsdag 30 mars 2016

تحلیل مجلات فرانسه از تروریسم اسلامی

تحلیل مجلات فرانسه از تروریسم اسلامی

پس از حوادث بروکسل مجلات مشهور فرانسه از جمله «اکسپرس» و «لوپوئن» به تحلیل جامعی از تروریسم اسلامی، ریشه‌ها و تاریخچه ان پرداختند.
majalat
به گزارش «محبت‌نیوز» مجله اکسپرس به مسئله «اسلام و سکس» پرداخت. موضوع این مجله از پشت جلد آغاز شد که علاوه بر فرانسوی به عربی هم نوشته «الاسلام و الجنس». تنش میان دین و سنت‌های مردسالارانه از یک سو، و خواست اشخاص برای آزادی سکسی از سوی دیگر. هر تحولی در مسائل سکسی میتواند روی حیثیت زنان اثر داشته باشد.
«نادیا البوغا» زن مسلمانی است که کلاس‌های درس سکسولوژی، با حجاب اسلامی شرکت می‌کرده و امروز «سکسولوگ» شده و در برنامه‌های رادیویی فرانسه برنامه اجرا می‌کند. او در مورد مسائل مختلف بدون سانسور صحبت می‌کند و از این در تعجب است که هنوز هم مردان با شنیدن سخنانش از او می‌پرسند که از این سخنان خجالت نمی‌کشد؟ او می‌گوید که این سوال ناشی از «شرم زنانه» است که هنوز هم در میان مسلمانان باعث تبدیل شدن مسایل سکسی به تابو می‌شود.
«واصله تمزالی»، یکی از مدیران سابق حقوق زنان در یونسکو هم به اکسپرس می‌گوید که ادبیات اسلامی یک نوع سکس اسلامی را ایجاد کرده است که تنها روی لذت مردان استوار است. یعنی خواست زنان در این مسئله در نظر گرفته نشده است.
تاریخچه جهاد
مجله «لوپوئن» در گزارشی با عنوان «جهادیسم، چگونه همه این قضایا آغاز شدند» به این سوال پاسخ داده که تروریسم اسلامی از کجا آمده؟ در ادامه نویسنده به تشکیل اخوان المسلمین اشاره کرده و پس از پرداختند به ایجاد هسته‌های جهادی در پاکستان و تاثیر جنگ‌جهانی و فروپاشی عثمانی و مرزبندی‌های جدید، به سراغ طالبان و بن لادن و داعش و ابوبکرالبغدادی رفته و در پایان نوشته امروز داعش این مرز بندی‌های دنیا جدید را قبول ندارد و به این ترتیب میخواهد میراث حکومت غیر مذهبی مصطفی کمال را رد کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar