رویدادهای کنونی

پوشش زنده

10:05 GMT

خلاصه آنچه تاکنون می‌دانیم:
  • دو انفجار در فرودگاه بروکسل رخ داده که دست کم یکی از آنها ناشی از حمله انتحاری بوده است
  • وزیر بهداشت بلژیک گفته که ۱۱ نفر در انفجارهای فرودگاه کشته و ۸۱ نفر مجروح شده‌اند
  • انفجار دیگری در ایستگاه مترو مالبک در نزدیکی مقر اتحادیه اروپا رخ داده که به گفته شهردار بروکسل ۲۰ کشته و ۱۰۶ مجروح به جا گذاشت
  • دادستانی فدرال بلژیک انفجارهای فرودگاه و مترو بروکسل را "تروریستی" توصیف کرده
  • مرزهای بلژیک بسته شده، سیستم حمل و نقل عمومی بروکسل تعطیل است. از مردم شهر خواسته شده در ساختمان‌ها بمانند
  • این انفجارها چند روز پس از بازداشت صلاح عبدالسلام، یکی از مظنونان اصلی حملات پاریس اتفاق افتاده

14:27 GMT

پلیس بلژیک می‌گوید دو ایستگاه قطار در بروکسل ساعت چهار بعد از ظهر به وقت محلی باز خواهند شد. ایستگاه‌های قطار در مرکز بروکسل کماکان تعطیل خواهند بود

14:27 GMT

سی‌ان‌ان می‌گوید ایستگاه گردونور در پاریس پس از کشف چمدان بدون صاحب تخلیه شده است

14:13 GMT

وزارت امور خارجه سوریه، انفجارهای امروز بروکسل را "به شدت" محکوم کرده و گفته است "این حملات تروریستی" ناشی از عواقب اجتناب ناپذیر سیاست‌های غلط است.

14:09 GMT

به گفته منابع پلیس بروکسل، دو ایستگاه اصلی مترو در این شهر ساعت ۱۵به وقت محلی کار خود را از سر می گیرند، اما ایستگاه مرکزی تا اطلاع بعدی همچنان بسته خواهد بود. به گزارش رسانه های محلی، با به کار گیری پانصد تن از نفرات ارتش، امنیت ایستگاه های قطار در شمال و جنوب بروکسل تقویت خواهد شد.


14:07 GMT

شهردار بروکسل انفجارهای روز سه‌شنبه را "تهاجم به آزادی، دموکراسی و انسانگرایی" توصیف کرد و گفت: "ما مصمم هستیم از زندگی اجتماعی خود دفاع کنیم".

13:45 GMT

ایوان میور، شهردار بروکسل کشته شدن ۲۰ نفر را در اثر انفجار در قطار مترو تأیید کرد و گفت که ۱۰۶ نفر هم در اثر این انفجار مجروح شده اند.

13:40 GMT

دونالد ترامپ، داوطلب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در واکنش به انفجارهای بروکسل گفته است: "امروز بروکسل همان شهر زیبا و امن ترین شهر جهان نیست که من و شما بیست سال پیش می شناختیم، بلکه حالا حوادثی هولناک در آن شهر به وقوع می پیوندد." وی تلویحا تفاوت های فرهنگی را عامل این حوادث دانسته و گفته است: "صراحتا دلیل این است که تجانس فرهنگی صورت نگرفته است." ترامپ تعهد کرده است که آمریکا را از چنین حوادثی مصون نگه دارد و در صورتی که چنین واقعه ای در آن کشور روی دهد، عاملان را بیابد و به شدت تنبیه کند. وی بار دیگر سیاست مهاجرتی خود را یادآور شده و گفته است: "در مورد کسانی که به کشورمان راه می دهیم باید خیلی خیلی هوشیار باشیم."

13:38 GMT

اتاق بحران بلژیک اعلام کرده که واحد خنثی سازی بمب ارتش تا دقایقی دیگر یک شیء انفجاری را به صورت کنترل شده در فرودگاه بروکسل منفجر می کند. پیش تر انفجار مشابهی در ایستگاه مالبک انجام شده بود.

صدای جیر جیر13:33 GMT

mashable
تصاویری از تن‌تن که اشک می‌ریزد برای ادای احترام به قربانیان امروز انفجارهای بروکسل در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

13:20 GMT

تلویزیون VTM بلژیک می گوید که پلیس در فرودگاه بروکسل یک کمربند انتحاری منفجر نشده پیدا کرده است.