onsdag 23 mars 2016

عاملان حملات بروکسل دو برادر بودند

عاملان حملات بروکسل دو برادر بودند

  • 23 مارس 2016 - 04 فروردین 1395
کپی رایت تصویر
دو تن از عاملان حملات انتحاری روز سه‌شنبه بروکسل، دو برادر به نام‌های خالد و ابراهیم بکراوی معرفی شده‌اند که هر دو شهروند بلژیک بودند.
دادستانی فدرال بلژیک می گوید که ابراهیم در انفجارهای فرودگاه نقش داشته که به کشته شدن ۱۱ نفر انجامید و خالد عامل انفجار مترو بود که ۲۰ کشته به جا گذاشت.
دو نفر دیگر از عاملان حمله به فرودگاه هنوز شناسایی نشده اند. یک نفر از آنها خود را منفجر کرد و کشته شد و نفر دیگر فراری است.
رسانه‌های بلژیک نجم عشراوی را که از پیش از حملات بروکسل به عنوان همدست یکی از عاملان حملات سال گذشته پاریس تحت تعقیب بود به عنوان یکی از مظنونان حملات روز سه‌شنبه معرفی کردند.
این رسانه ها صبح امروز چهارشنبه ۲۳ مارس ابتدا از بازداشت عشراوی در اندرلخت خبر دادند، اما بعدا به نقل از منابع پلیس گفتند که فرد بازداشت شده عشراوی نیست.
هنوز مقامات رسمی هویت فرد بازداشت شده در اندرلخت را روشن نکرده اند و دادستانی هم در کنفرانس خبری از او به عنوان مظنون حملات دیروز نام نبرد.
تصاویر دوربین های مدار بسته فرودگاه سه مظنون را در کنار هم نشان می دهد، اما مقامات دادستانی می گویند که نمی توانند تأیید کنند که این سه نفر، برادران بکراوی و نجم عشراوی هستند.
دیروز سه شنبه ۲۲ مارس، وقوع دو انفجار در فرودگاه بروکسل و یک انفجار در متروی این شهر به کشته شدن ۳۴ نفر و مجروح شدن ۲۵۰ نفر منجر شد. گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.
دادستانی بلژیک روز قبل از حملات بروکسل، نجم عشراوی را به عنوان همدست صلاح عبد السلام، از عاملان حملات سال گذشته پاریس معرفی کرده بود.
دادستانی بلژیک گفته بود که عبدالسلام در سپتامبر گذشته با استفاده از خودرویی که اجاره کرده بود، دو بار به بوداپست، پایتخت مجارستان سفر کرد و دو مرد دیگر با مدارک شناسایی جعلی به نام‌های سفیان کیال و سمیر بوزید در خودرو با عبدالسلام همراه بودند.
اما آزمایش‌های دی‌ان‌ای نشان داد که هویت واقعی سفیان کیال، در واقع نجم عشراوی بوده است.
دادستان گفته بود که عشراوی متولد ۱۸ مه ۱۹۹۱ است و در ماه فوریه ۲۰۱۳ به سوریه سفر کرده بود.
تصاویر نجم عشراویکپی رایت تصویرپلیس بلژیک
Image captionتصاویری که از نجم عشراوی منتشر شده است

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar