fredag 25 mars 2016

در جریان عملیات گسترده پلیس در بروکسل 'صدای انفجار شنیده شد'

در جریان عملیات گسترده پلیس در بروکسل 'صدای انفجار شنیده شد'

  • 1 ساعت پیش
کپی رایت تصویررویترز
Image captionپلیس در در عملیات روز جمعه، روبات‌ هم به کار گرفت
پلیس بلژیک عملیاتی را در محله شاربیک بروکسل آغاز کرده که در جریان آن صدای انفجار شنیده شده است.
روز جمعه ٦ فروردین (٢٥ مارس) رسانه‌های خبری گزارش کردند که نفرات مسلح پلیس "عملیات عمده‌ای" را در محله شاربیک بروکسل به اجرا گذاشته‌اند. این عملیات یک روز پس از انتشار خبر بازداشت شش نفر در ارتباط با انفجارهای مرگبار روز سه شنبه اجرا شد.
در این عملیات ماموران خنثی کردن بمب هم شرکت داشته اند و براساس این گزارش‌ها، در آغاز آن صدای انفجار شنیده شد و شبکه خبری ار‌ تی بی اف گفته است که در این عملیات، یک فرد مسلح "خنثی" شده است. هنوز منابع رسمی در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.
تصاویری که از این عملیات منتشر شده، ماموران پلیس را همراه با روبات‌هایی نشان می‌دهد که ظاهرا برای کشف و خنثی کردن مواد منفجره به کار انداخته شده است.
ماموران پلیس تمامی منطقه را به روی رفت‌ و آمد بسته‌اند.
منطقه این عملیات روز جمعه همان محله‌ای است که سه عامل انفجارهای روز سه شنبه در فرودگاه بروکسل از آنجا به محل انجام عملیات عزیمت کرده بودند.
خبرگزاری فرانسه گفته است که در جریان عملیات جستجو در شامگاه سه شنبه، ماموران پلیس پانزده کیلو مواد منفجره، مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب و پرچم های گروه موسوم به دولت اسلامی - داعش - را در این محله کشف کردند.
کپی رایت تصویرخبرگزاری فرانسه
Image captionکری پیام همدردی رئیس جمهوری و مردم آمریکا را به پادشاه بلژیک ابلاغ کرد

پیام جان کری به داعش

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که روز، جمعه به منظور ابراز همدردی و مذاکرات با مقامات بلژیک و اتحادیه اروپا در مورد مبارزه با تروریسم وارد شهر بروکسل شده، در پیامی با قاطعیت گفت که گروه دولت اسلامی (داعش) "نابود" خواهد شد.
جان کری در یک نشست خبری مشترک با شارل میشل، نخست وزیر بلژیک، ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان انفجارهای اخیر بروکسل گفت: "ائتلاف غرب به مبارزه خود به منظور نابودی داعش ادامه خواهند داد."
او افزود: "ما مرعوب و از پیگیری هدف خود منصرف نمی‌شویم."
آمریکا در راس ائتلافی از چندین کشور در عملیات هوایی علیه نیروهای داعش در عراق و سوریه شرکت دارد. بلژیک از جمله کشورهای عضو این ائتلاف است.
آقای کری در دیدار با پادشاه بلژیک، پیام همدردی باراک اوباما، رئیس جمهوری و مردم آمریکا را به او ابلاغ کرد.
پس از انفجارهای بروکسل، برخی منابع آمریکایی تلویحا از ضعف اطلاعاتی و امنیتی بلژیک در زمینه مبارزه با عملیات افراط‌گرایان انتقاد کردند و آقای اوباما، در پیامی به دولت و مردم بلژیک، ضمن اعلام همبستگی، آمادگی دولت خود برای "کمک و همکاری" با آن کشور را اعلام کرد.
کپی رایت تصویررویترز
Image captionعملیات گسترده پلیس در محله شاربیک بروکسل

مطالب مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar