onsdag 30 mars 2016

هشدار تند رهبر ایران به کسانی که می‌گویند دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک

هشدار تند رهبر ایران به کسانی که می‌گویند دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک

  • 8 ساعت پیش
  •  
  • 6اظهارنظر
خامنه ایکپی رایت تصویرkhamenei.ir
آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران گفته است کسانی که می‌گویند دنیای فردا دنیای مذاکره است و دنیای موشک نیست، ناآگاه یا خائن هستند.
آقای خامنه‌ای امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین (۳۰ مارس) در دیدار با جمعی از مداحان گفت: "اگر نظام اسلامی دنبال فناوری و مذاکره باشد، اما قدرت دفاعی نداشته باشد، مقابل هر کشور فزرتی که تهدید کند باید عقب نشینی کند".
رهبر ایران در عین حال تأکید کرد که مخالف مذاکره نیست و معتقد است که "البته نه با همه"، اما در مسائل جهانی باید گفت و گوی سیاسی کرد: "امروز هم روزگار موشک است و هم مذاکره".
به نظر می‌رسد که سخنان امروز آیت الله خامنه‌ای پاسخی مستقیم به توییتی باشد که اخیرا در صفحه منسوب به دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد.
متن این توییت که یک هفته پیش در "حساب رسمی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی" منتشر شد، این بود: "دنیای فردا، دنیای #گفتمان هاست نه موشک ها... #هاشمی #هاشمی_رفسنجانی".
آیت الله خامنه ای امروز تأکید کرده است که "جمهوری اسلامی باید از همه ابزارها استفاده کند".
او گفته که حتی در مذاکره باید قوی بود: "باید جوری مذاکره کرد که سرمان کلاه نرود. این که ما مذاکره می کنیم و روی کاغذ می نویسیم، ولی تحریم ها برطرف نمی شود و تجارت راه نمی افتد، معلوم می شود که اشکالی هست. در آنجا هم باید خود را قوی کنیم".
رهبر ایران در سخنرانی نوروزی خود هم گفته بود: "کسانی که امید می بندند به اینکه بنشینیم با آمریکا در فلان مسئله مذاکره کنیم و به یک نقطه توافقی برسیم، یعنی ما یک تعهّدی بکنیم، طرف مقابل هم یک تعهّدی بکند، از این غفلت می کنند که ما ناگزیر باید به همه تعهدهای خود عمل کنیم، اما طرف مقابل با شیوه‌های مختلف، با خدعه، با تقلب سر باز می زند و به تعهدهایی که کرده است عمل نمی کند. این چیزی است که ما امروز در مقابل چشم خودمان داریم می‌بینیم؛ یعنی خسارت محض".
آیت الله خامنه ای در سخنرانی های اخیر خود لحنی به شدت انتقادی نسبت به حسن روحانی، رئیس جمهور و میانه‌روهایی داشته که در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نتایجی بهتر از آنچه پیش بینی می شد به دست آوردند.
او در سخنرانی نوروزی خود ایده آشتی ملی یا "برجام ۲" را که آقای روحانی اخیرا مطرح کرده بود به تندی رد کرد.
لحن فرماندهان نظامی هم نسبت به برنامه های دولت و نزدیکان رئیس جمهور تندتر شده است، از جمله سرتیپ امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه دو روز پیش گفت که این نیروی نظامی نگران تهدید خارجی نیست. او گفت: "نگرانی ما از درون کشور، از داخل، از آقازاده‌ها، از برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌ها و از کسانی است که روی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اثر می‌گذارند."
کپی رایت تصویر
Image captionتوییت هفته پیش حساب منسوب به اکبر هاشمی رفسنجانی

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar