onsdag 23 mars 2016

هدف ابوبکر البغدادی از صدور فرمان حمله به بروکسل چیست؟ / داعش: اروپا منتظر روزهای سیاه باشد


هدف ابوبکر البغدادی از صدور فرمان حمله به بروکسل چیست؟ / داعش: اروپا منتظر روزهای سیاه باشد

خبرگزاری آلمان نوشت: گروه تروریستی داعش پس از تحت فشار قرار گرفتن در سوریه و عراق قصد دارد دامنه عملیات خود را در کشورهای غربی گسترش دهد. کشورهای اروپایی از هدف‌های اصلی این استراتژی محسوب می‌شوند.
 
به گزارش «انتخاب»، انفجارهای سه شنبه در فرودگاه بروکسل و یک ایستگاه مترو که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، بیش از ۳۰ کشته و بیش از ۲۵۰ مجروح برجا گذاشت.
 
وزارت خارجه بلژیک با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تکرار چنین حوادثی در دیگر شهرها و کشورهای اروپایی هشدار داد: «تروریست‌ها تهاجم‌های دیگری را در سراسر اروپا برنامه‌ریزی می‌کنند.»
 
به گزارش خبرگزاری آلمان پیام عملیات انتحاری روز گذشته تروریست‌ها این است که آنچه در بروکسل رخ داد می‌تواند در مکان‌های دیگر تکرار شود.
 
فعالیت تروریست‌های داعش در کشورهای اروپایی از مدت‌ها پیش افزایش یافته است.
در تبلیغات داعش، اروپا سرزمین مشرکان و "جنگجویان صلیبی" عنوان می شود.
 
حمله‌های خونین در پاریس که نوامبر گذشته بیش از ۱۳۰ قربانی گرفت تا کنون بزرگترین عملیات تروریستی در اروپای بعد از جنگ دوم جهانی بوده است.
 
در چند روز گذشته نیز یک بمب‌گذار انتحاری در بخش اروپایی استانبول و در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های این شهر خود و تعدادی دیگر از جمله یک ایرانی و سه اسرائیلی را به کام مرگ فرستاد.
 
گروه داعش ابتدای ژانویه امسال نیز مسئولیت انفجاری در استانبول که در آن ۱۲ شهروند آلمان جان خود را از دست دادند بر عهده گرفته بود.
این گروه در بیانیه‌ای درباره حمله‌های بروکسل که به شش زبان عربی، آلمانی، ترکی، روسی، انگلیسی و فرانسوی منتشر شده، بلژیک را یکی از کشورهای صلیبی خوانده که دست از "جنگ علیه اسلام و مسلمانان" نمی‌کشد.
 
در این بیانیه تاکید شده که تروریست‌های انتحاری "سربازان خلیفه" بودند و هدف‌های آنها، فرودگاه بروکسل و منطقه‌ای نزدیک به ساختمان‌های اتحادیه اروپا، "بسیار دقیق" انتخاب شده‌اند.
 
در این بیانیه کشورهای اروپائی تهدید شده‌اند که به تلافی حمله به نیروهای داعش منتظر "روزهای سیاه" باشند.
 
تروریست‌ها تاکید کرده‌اند که حمله‌های بعدی آنها در اروپا "قدرتمندانه‌تر و تلخ‌تر" خواهند بود.
+13
رأی دهید
-57
 
3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar