onsdag 23 mars 2016

آموزه‌های ایدئولوژیک اسلامی تهدیدی جدی برای اروپا

آموزه‌های ایدئولوژیک اسلامی تهدیدی جدی برای اروپا

نخست وزیر فرانسه حوادث تروریستی اروپا را ترکیبی از آموزش‌های ایدئولوژیک اسلامی و قاچاق مواد مخدر دانست.
فرانسه
به گزارش «محبت نیوز» کمتر از پنج ماه پس از نوامبر خونین در پاریس اکنون رشته عملیات تروریستی اسلام‌گرایان افراطی منتسب به گروه دولت اسلامی (داعش) بروکسل بود که هدف تروریست‌های اسلام‌گرا قرارگیرد.
در پی سلسله انفجارها در فرودگاه و ایستگاه مترو بروکسل که در نتیجه آن ۳۴ تن کشته و ۲۵۰ نفر مجروح شدند مارس سیاه بلژیک رقم خورد. ساعاتی بعد گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت انفجارها را به عهده گرفت.
پس از بررسی‌های امنیتی و طبق اعلام شبکه RTBF بلژیک تروریست‌های انتحاری دو برادر به نام‌های «خالد» و «ابراهیم البکراوی» از مجرمین بدسابقه در میان مسلمانان مقیم بلژیک بودند و نفر سوم نیز «نجم العشراوی» بودند که تابعیت او در دست بررسی است. پلیس این برادران را که شهروندان بلژیک هستند، می‌شناخته و آنان سوابق جنایی داشتند ولی ارتباطی با فعالیتهای تروریستی نداشتند. به دنبال این حادثه در بلژیک سه روز عزای عمومی اعلام شده است.
این حوادث از سوی بسیاری از از رهبران دنیا محکوم شد و برخی کارشناسان این عملیات را به جنگ تازه‌ای در اروپا تشبیه کردند که در آن دشمن مشخص نیست و پیش‌بینی کردند که دامنه‌دار خواهد بود. در این بین شاید اظهارات «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه حاوی کلیدی‌ترین نکات در خصوص افراطگرایی اسلامی در اروپا بود.
خبرگزاری فرانسه به نقل از مانوئل والس نوشت: «کل اروپا و جامعه فرانسه چشمان شان را به روی پیشروی افکار افراطی سلفی بسته‌اند و همگان دیدگان شان را به روی پیشروی افکار افراطی سلفی گرایانه در محلاتی بسته‌اند که از خلال آمیخته‌ای از قاچاق مواد مخدر و اسلامگرایی افراطی بخشی از جوانان را به انحراف و انحطاط کشاندند.»
نخست وزیر فرانسه تأکید کرد که باید بتوان در مقابل توسعه اسلامگرایی افراطی، سلفیگری که در شماری از محلات فرانسه نیز رو به رشد است، واکنش نشان داد. مانوئل والس از این واکنش به عنوان نبردی طولانی مدت در داخل و خارج یاد کرد و افزود : «هنگامی که با هزاران فرد افراطی روبرو هستیم، یعنی کسانی که به مواضع و افکار سلفی روی آورده اند و با الگوی جامعه فرانسوی، یعنی جامعه مبتنی بر مدارا، جدایی دین از دولت، برابری زن و مرد و دموکراسی مخالفند و می‌توانند ایدئولوژی مرگ را بپراکنند، در واقع با نبردی درازمدت علیه این افکار و افراد آنهم با استفاده از ابزارهای دولت دموکراتیک سر و کار داریم.»
او در زمینه مبارزه با تروریسم نیز پیشنهاد داد مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا کنترل و اجرای طرح اروپایی کنترل داده‌های مسافران هوایی اجرایی شود و گفت که نباید گذاشت که افراد با اوراق هویت جعلی وارد اروپا شوند، به ویژه اینکه همه می‌دانیم گروه داعش مقادیر قابل توجه‌ای گذرنامه سوری را ربوده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar