onsdag 23 mars 2016

انتقاد نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا از افراط‌گرایان اسلامی

انتقاد نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا از افراط‌گرایان اسلامی

انفجارهای بروکسل با انتقاد شدید نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مواجه شد.
با پا لگد کردن
به گزارش «محبت‌نیوز» به دنبال انفجارهای خونین در پایتخت بلژیک که دست کم ۳۴ کشته به جا گذاشت، «تد کروز» نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با پیشنهاد اجرای طرح‌هایی در مناطق مسلمان‌نشین آمریکا، اعلام کرد که باید جلوی مسلمانان را پیش از آنکه «به سوی افراط‌گرایی بروند» گرفت.
او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما باید پیش از تندرو شدنِ مسلمانان برای حفاظت از مناطق مسلمان‌نشین و تامین امنیت آن اجرای قانون را تقویت کنیم. هم‌پیمانان اروپایی ما اکنون شاهد ورود مهاجرانی هستند که تروریست‌ها و مسلمانان تندرو به جمع آنها نفوذ کرده‌اند.» همچنین دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان ایالات متحده آمریکا نیز عناون کرده «مسلمانان برای پیشگیری از حملات تروریستی تلاش کافی نمی‌کنند.»
در همین رابطه واکنش جمهوری‌خواهان به رویدادهای بلژیک با موضع‌گیری بخشی از دموکرات‌ها نیز روبه رو شد. «چارلز شومر» سناتور دموکرات، سخنان تد کروز را محکوم کرد.
این سناتور دموکرات کلیمی که گمان می رود رهبر بعدی اقلیت دموکرات در سنا باشد، گفت: “این کاری نیست که ما در آمریکا انجام می دهیم. ما نژاد، دین، عقیده، و رنگ پوست افراد را در نظر نمی گیریم که بر اساس آنها بگوییم همه را داریم مراقبت می کنیم.”
دبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات نیز سخنان تد کروز را محکوم کرد. او گفت سخنان کروز با توجه به فاجعه بروکسل فرصت طلبانه و اقدامی نه در راستای رهبری که با هدف ایجاد ترس برای کسب امتیاز سیاسی بوده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
فیس بوک

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar