torsdag 24 mars 2016

نقش امامزاده‌ها و روحانیون در جامعه

نقش امامزاده‌ها و روحانیون در جامعه

یکی از اعضای مجلس خبرگان در اظهاراتی تازه مدعی تاثیرات مثبت امامزاده‌ها و روحانیت در جامعه شده است.
به گزارش «محبت‌نیوز» حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان در جریان بازدید از خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری نوروز در قم گفته فعالیت‌های فرهنگی در پناه بقاع متبرکه و آستان امام‌زادگان می‌تواند تاثیرات مثبتی بر جامعه داشته باشد.
او اشاره‌ای دقیقی به این تاثیرات نکرده اما از سازمان اوقاف برای اجرای طرح نوروزی «خیمه‌های معرفت» که برای پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی مسافران ترتیب داده شده تشکر کرده و گفته این مسئله یکی از کارکردهای اساسی روحانیت را متجلی می‌کند و می‌تواند منجر به ترویج فرهنگ نماز در جامعه شود.
به نقل از خبرگزاری «مهر» ممدوحی بر لزوم افزایش تعداد مبلغان برای حضور در خیمه‌های معرفت تاکید کرد و گفته «مردم به حضور روحانیون در اینگونه برنامه‌ها احتیاج دارند.»
در روزهای گذشته «سید محمد کاظم موسوی ‌متقی» از مسئولان سازمان اوقاف خبر داد که طرح خیمه‌های معرفت (آرامش بهاری) ویژه نوروز در ۱۸۷۰ امامزاده و بقعه متبرکه همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی برگزار شده است.
چندی پیش «محمدعلی پورمختار» عضو کمیسیون اصل نود مجلس ایران از افزایش تعداد امامزاده ها از ۴ هزار به ۱۱ هزار خبر داد. پس از آن برخی نمایندگان مجلس خواستار تحقیق و تفحص از امامزاده‌ها و نوع مصرف درآمدهای آنها شده بودند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar