söndag 27 mars 2016

"عباس کیارستمی هم به سرطان مبتلا شد"

"عباس کیارستمی هم به سرطان مبتلا شد"

رادیو زمانه - سال ۱۳۹۵ با خبرهای بد آغاز شده است: ابتدا خبر ابتلای محمد رضا شجریان، استاد آواز ایران به بیماری سرطان و اکنون خبر ابتلای یکی دیگر از هنرمندان برجسته ایران به این بیماری.
 
عباس کیارستمی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان روده مدتی پیش در اثر خونریزی به اغما رفته، اما به هوش آمده و در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت درمان قرار گرفته است.
 
پیش از نوروز در محیط سینمایی ایران شایعاتی مبنی بر وخامت حال جسمانی عباس کیارستمی درگرفته بود. این‌بار اما فریدون جیرانی، سینماگر و مجری پیشین برنامه هفت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما این خبر را تأیید کرده است.
 
فریدون جیرانی به خبرگزاری صدا و سیما گفته است: «حدود چهار روز پیش با دوستی که بر بالین ایشان رفته بود صحبت کردم. او گفت که بعد از عملی که کیارستمی داشت دچار خونریزی شدید شده و به کما رفته بود، اما پس از مراقبت‌های که از او شد از کما درآمده است.»
 
به گفته فریدون جیرانی حال عباس کیارستمی رو به بهبود است.
    
از سوی دیگر پزشکان به خبرگزاری صدا و سیما اطلاع داده‌اند که عمل جراحی عباس کیارستمی با موفقیت انجام شده است.
 
فریدون جیرانی به خبرگزاری مهر گفته: «شنیده‌های من حاکی از آن است که حال آقای کیارستمی خوب است و از بیمارستان مرخص شده‌اند. قطعاً دقیق‌ترین اطلاعات از وضعیت عباس کیارستمی را می‌توان از خانواده او پرسید.»
 
خانواده عباس کیارستمی اما تاکنون درباره بیماری این کارگردان برجسته سینمای جهان با رسانه‌ها گفت‌و‌گو نکرده‌اند.
 
عباس کیارستمی به خاطر فیلم «طعم گیلاس» در سال ۱۹۹۷ نخل طلای جشنواره فیلم کن را به دست آورد. از او به عنوان شناخته‌شده‌ترین چهره سینمای ایران در جهان یاد می‌کنند.
 
او که در سال ۱۹۷۰ با فیلم کوتاه «نان و کوچه» همکاری‌اش را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد، پس از انقلاب با «سه‌گانه زلزله» که شامل فیلم‌های «خانه دوست کجاست»، «زندگی و دیگر هیچ» و «زیر درختان زیتون» است، به یک چهره جهانی و فیلمسازی صاحب‌سبک تبدیل شد.
 
«کلوزاپ»، «باد ما را خواهد برد»، «ده»، «پنج»، «۱۰ روی ده»، «جاده‌های کیارستمی»، «شیرین» و فیلم پربازتاب «کپی برابر اصل» از دیگر آثار سینمایی این هنرمند برجسته است.
 
گاردین در سال ۲۰۱۱ در گزارشی فهرست ۴۰ کارگردان بزرگ معاصر سینمای دنیا را منتشر کرد. عباس کیارستمی در این فهرست در جایگاه ششم و بالاتر از بسیاری از چهره‌های نامدار سینما مانند دیوید کراننبرگ، دیوید فینچر، استیون سودربرگ، پدرو آلمودوار و گاس ون سنت قرار دارد.
+19
رأی دهید
-3
 
3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar