fredag 27 januari 2017

مؤسسه مسیحی (CIC): ایالات متحده آمریکا یک کشور مسیحی ستیز است

مؤسسه مسیحی (CIC): ایالات متحده آمریکا یک کشور مسیحی ستیز است

مدیر یک مؤسسه مسیحی می گوید شوربختانه ایالات متحده آمریکا با وجود داشتن جمعیتی عمدتن مسیحی در برخورد با موضوع مسیحیت، نامهربان است.
stp_american_flag_and_3_cross_lp_full
به گزارش «محبت نیوز» هفته گذشته مؤسسه مسیحی (CIC)، با انتشار گزارش سال ٢٠١۶ خویش از کشورهای نیجریه، سوریه و عراق به عنوان مسیحی ستیزترین کشورهای جهان نام برد. در این لیست نام ١٢ کشور به چشم می خورد. اما نکته شگفت انگیز این لیست حضور نام ایالات متحده آمریکا به عنوان یک کشور مسیحی ستیز است.
در سال ٢٠١۶ مسیحیان بارها مورد تهاجم گروه های تروریستی عمدتن مسلمانان قرار گرفتند.
به گفته جف کینگ، مدیر این مؤسسه مسیحی می گوید شوربختانه کشورهای مکزیک، روسیه و ایالات متحده آمریکا با وجود داشتن جمعیتی عمدتن مسیحی در برخورد با موضوع مسیحیت کشورهای نامهربانی هستند.
در ایالات متحده آمریکا، مؤسسات دولتی با تلاشی فراوان بر پاکسازی نشانه های مسیحیت اصرار دارند. در کنار این سه کشور از مصر، عربستان سعودی، چین، هند و پاکستان به عنوان کشورهایی که در آنها مسیحیان به صورت سازمان یافته سرکوب می شوند نام برده شده است.
رژیم کمونیستی کره شمالی نیز در این لیست حضور دارد. اعدام های پنهانی، اردوگاه های کار اجباری به سبک آلمان نازی و محبوس بودن ۴٠٠٠٠ تا ٧٠٠٠٠ مسیحی در این کشور از جمله نگرانی های فعالان حقوق بشر مسیحی است.
افغانستان و سومالی نیز از جمله کشورهای حاضر در این لیست هستند. افزایش فعالیت گروه های اسلامگرا در این دو کشور، زندگی را بر مسیحیان سخت ساخته است.
جف کینگ با تأکید بر این نکته که زندگی مسیحیان در آمریکا با کشورهای مسلمان قابل مقایسه نیست، اما در آمریکا نیز رسانه ها و نهادهای دولتی به شدت به اعتقادات مسیحیان می تازند. سال گذشته سال دردناکی برای مسیحیان بود، ده ها هزار مسیحی در سرتاسر جهان تنها به جرم مسیحی بودن به قتل رسیدند، بخش بزرگی از این مسیحیان به دست تروریست های اسلامگرا به قتل رسیده اند.
پیش از این نیز سازمان امدادگر مسیحی «درهای باز» (Open Doors) روز چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه در گزارش خود اعلام کرده بود که در حال حاضر در ۵۰ کشور جهان بیش از ۲۰۰ میلیون مسیحی به خاطر اعتقادات خود به شدت زیر فشار قرار دارند، تحت تعقیب هستند و فشارهای مختلف اجتماعی را تحمل می‌کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar