söndag 15 januari 2017

محمود عباس در دیدار با پاپ از انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم انتقاد کرد

محمود عباس در دیدار با پاپ از انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم انتقاد کرد

“محمودعباس” از رئیس جمهوری منتخب آمریکا خواست تا باعث “آزار” مسلمانان نشود.
عباس
به گزارش«محبت نیوز» محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه ۱۴ ژانویه برابر با ۲۵دی ماه که برای دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان و افتتاح سفارت فلسطین به واتیکان رفته بود در جمع خبرنگاران گفت: «ما منتظریم که ببینیم چه پیش خواهد آمد. اگر چنین چیزی رخ دهد، در مسیر صلح نخواهد بود و امیدوارم که این امر پیش نیاید.»
به گفته خبرگزاری فرانسه، وی روز جمعه ۱۳ژانویه نیز اعلام کرد که طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای انتقال سفارت این کشور در اسرائیل به شهر اورشلیم می‌تواند فلسطینی‌ها را به مسئله “به رسمیت شناختن” اسرائیل بازگرداند.
همچنین مفتی اعظم فلسطین روز جمعه در نماز جمعه اورشلیم اعلام کرد که تصمیم دونالد ترامپ باعث برانگیختن “خشم” همه مسلمانان خواهد شد.
در حالی که دولت اسرائیل، اورشلیم را پایتخت خود می‌داند، تشکیلات خودگردان فلسطین نیز بخش‌های شرقی را متعلق به خود می‌خوانند و به همین دلیل بر سر تعلق این شهر به دو دولت همواره بحث بوده است.
این در حالی است که محمود عباس همچنین خواهان کمک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای جلوگیری از انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به اورشلیم شده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar