måndag 23 januari 2017

«برقع» افسر پلیس عراقی را از مرگ نجات داد

«برقع» افسر پلیس عراقی را از مرگ نجات داد

با شدت یافتن جستجوهای اسلامگرایان داعش، این افسر پلیس عراقی صورت خود را با روبنده می پوشاند و به عنوان یک زن به مکانی امن‌تر می‌رفت.
برقع پوش ISIS
به گزارش«محبت نیوز» ظاهرن “برقع” یا همان “روبنده” در برخی از موارد چندان هم بد عمل نکرده و می تواند عامل نجات جان یک “مرد” از خطر مرگ شود! حالا در خبرها آمده است “روبنده” توانست به مدت بیش از دو سال و نیم به یک افسر پلیس میانه سال کمک کند تا از دست داعش که تقریبن همه همکاران او را کشته بودند، در امان باشد.
به گفته BBC persian، وقتی که پیکارجویان داعش در اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی در حال تصرف مناطق شمالی عراق بودند، وارد شهر حمام العلیل زادگاه ابوعلاوی شدند، اولین کاری که کردند جمع کردن نیروهای پلیس و افسران ارتش بود.
اسلامگرایان داعش بی‌درنگ نیروهای ارشد پلیس را کشتند. اما بعدها به بقیه نیروهایی که به اسارت گرفته بودند، پیشنهاد دادند که اگر دولت عراق را محکوم کرده و خواستار زندگی تحت قوانین اسلامی داعش شوند، آنگاه آنها را آزاد خواهند کرد.
ابوعلاوی خود را پنهان کرد. در ابتدا در مخفیگاهی در حیاط خانه‌اش. اما با شدت یافتن جستجوهای اسلامگرایان داعش، او دریافت که باید به جایی دورتر برود.
ابوعلاوی فکر کرد که راه حل، روبنده، است. داعش مجبور کرده بود که همه زنان براساس قوانین این گروه روبنده بپوشند.از آن به بعد هر زمان که دوستی به او اطلاع می‌داد که داعش درحال جستجوست، او صورت خود را با روبنده می پوشاند و به عنوان یک زن به مکانی امن‌تر می‌رفت.
ابوعلاوی خود دراین خصوص می گوید: «وقتی که آن‌ها (داعش) نزدیک من بودند، به‌شدت می‌ترسیدم. هر لحظه فکر می‌کردم که ممکن است مرا چک کنند و پی ببرند که من یک مرد هستم.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar