måndag 23 januari 2017

شهرداری و سپاه روی زمین‌های آرامستان ارامنه، دست گذاشتند

شهرداری و سپاه روی زمین‌های آرامستان ارامنه، دست گذاشتند

گروهی از کارشناسان شهرداری تهران در هفته‎های اخیر از فضای آرامستان ارامنه منطقه دولاب تهران بازدید کردند.
دولاب + aramestan
به گزارش «محبت‎نیوز»این بازدید با حضور مسئولین خلیفه‌گری و کارشناسان شهرداری منطقه ۱۴ تهران انجام شده است. طی جلساتی که شهرداری تهران با نمایندگان خلیفه‎گری ارامنه داشته مقرر گردید کارشناسان شهرداری وضع موجود آرامستان را بررسی کنند تا تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری شود.
مجموعه آرامستان دولاب در جنوب‌شرقی تهران قرار دارد. این قبرستان شامل پنج بخش است: آرامگاه ارامنه کاتولیک، ارامنه گریگوریان، ارتدوکس‌ها، آشوری‌ها و مسیحیان کاتولیک است.
مهرماه امسال «محبت‌نیوز» در گزارشی عنوان کرد که اطراف این آرامستان‌ها منازل مسکونی و سازمانی سپاه قرار دارد و از گذشته دور شهرداری روی زمین‌های آن دست گذاشته است.
در سال‌های گذشته بارها شهرداری برای تصاحب این زمین‌ها تلاش کرده ولی هیچ یک از مالکان حاضر نشدند که پیشنهادات وسوسه انگیز و گاهن تهدید آمیز شهرداری را قبول کنند، در مقابل وکلای شهرداری نیز پیگیر شدند که از راه‌های مختلف این زمین‌ها را بدست آوردند. تا آنجا که حتی لهستان نگران این مسئله شد و تیرماه سال ۹۱ سفیر این کشور در دیدار با مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهرتهران درخواست کرد که شهرداری کپی کامل مدارک را به لهستان تحویل دهد.
حالا به نظر می‎رسد شهرداری توانسته با نزدیک به مسئولان شورای ارامنه‎ی تهران برای تصاحب این مجموعه مهم و تاریخی قدم بردارد و قول مشارکت و سود مشترک به آنها بدهد و با این وعده پا پیش بگذارد که این منطقه تبدیل به یک باغ موزه می شود.
شهرداری به دنبال این است که با دردست گرفتن این مجموعه در قالب «پروژه ساماندهی ارامنه» که اسفندماه ۱۳۸۸ تصویب شد این مجموعه مسیحی را زیر نظر بگیرد که تاکنون موفق نشده است.
یکی از اهداف مشخص شده در طرح شهرداری تبدیل مجموعه و بافت متصل به آن به مجموعه فرهنگی و مذهبی بود که به هیچ عنوان شهرداری با آن سازماندهی اسلامی نمی‌توانست آن را به عهده بگیرد.
شهرداری و سپاه تهران برای اینکه خود را به ارامنه نزدیک کنند در روزهای گذشته در جلساتی با خانواده‏ی شهدای ارمنی دیدار کردند. یکی از چهره‌های امنیتی که به این دیدار رفته بود، سردار پاسدار جواد خضرایی، مشاور شهردار تهران و مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس و سردار پاسدار علی فضلی جانشین سازمان بسیج و نایب رئیس هیات مدیره باغ موزه دفاع مقدس نیز با خانواده شهید زوریک مرادیان، اولین شهید ارمنی دوران جنگ ایران و عراق دیدار و گفتگو کردند.
علی فضلی جانشین سازمان بسیج از فرماندهان میدانی سرکوب تظاهرات مردم در سال ۸۸ بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar