söndag 15 januari 2017

قرابت کم نظیر عقاید مفتیانِ عربستان و مراجعِ تقلید شیعه در مورد سینما و کنسرت!

قرابت کم نظیر عقاید مفتیانِ عربستان و مراجعِ تقلید شیعه در مورد سینما و کنسرت!

 عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم عربستان هشدار داد که در سینماها فیلم افراد لاابالی، هرزه، بی اخلاق و ملحد به نمایش گذاشته می شود
mofti_maraje
به گزارش«محبت نیوز» برخوردها و نوع موضع گیری های روحانیون و رهبران جوامع اسلامی که بر پایه اصول و مفاهیم اسلام حقیقی بنا شده اند تقریبن در همه جای دنیا مشابه یکدیگر است.
در این میان مفتی اعظم عربستان که به دادن فتواهای خاص مشهور است به مانند  بسیاری از مراجع تقلید شیعه درباره فساد در سینما و کنسرت های موسیقی هشدار داد و آن ها را عامل انحطاط اخلاقی و راههای نفوذ شیطان در این کشور اسلامی دانست.
عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم عربستان در مصاحبه ای تلویزیونی که گزارش آن در پایگاه خبری سبق منتشر شد، گفت:«کنسرت موسیقی و سینما عوامل فساد اخلاقی هستند.»
اظهارات مفتی عربستان در پاسخ به سوالی درباره برنامه های اداره کل تفریح و سرگرمی سعودی برای اعطای مجوز کنسرت و گشایش سینما در این کشور بیان شد.
وی هشدار داد که در سینماها فیلم افراد لاابالی، هرزه، بی اخلاق و ملحد به نمایش گذاشته می شود. مفتی عربستان همچنین هدف از برگزاری کنسرت و بازشدن سینما را اختلاط زن و مرد دانست و گفت: «اول جایگاه خاصی برای زنان در نظر می گیرند، اما بعد جایگاه زن و مرد یکی می شود و همین عامل فساد اخلاقی و از بین رفتن ارزش ها خواهد شد.»
وی از دولت عربستان خواست که درها را برای ورود شیطان باز نکند. توسعه گردشگری و امکانات تفریحی در عربستان که در منطقه ای صحرایی واقع است، یکی از اهداف چشم انداز سال ۲۰۳۰ عربستان است که در ماه آوریل رونمایی شد.
در عربستان قبله گاه مسلمانان که اسلام بر همه ابعاد زندگی مردم حاکم است، زنان  حتی حق رانندگی ندارند و تمرد برخی زنان در این زمینه باعث واکنش های تند مقام های این کشور اسلامی شده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar