onsdag 18 januari 2017

حائری شیرازی: قرائت داعشی از قرآن، مسیحیان را از اسلام ترسانده است

حائری شیرازی: قرائت داعشی از قرآن، مسیحیان را از اسلام ترسانده است

حائری شیرازی گفته رفتار داعشی باعث شده مسیحیان از اسلام در هراس باشند، او تاکید کرده با مسیحیت و کتاب مقدس نباید سطحی برخورد کرد.
haeri_shirazi2017
به گزارش«محبت نیوز» محی الدین حائری شیرازی، از چهره‌های سرشناس حوزه با اشاره به تخریب روزافزون اسلام در منطقه گفته، «وقتی داعشی‌ها یک خلبان روسی را بر مبنای آیه‌ای از قرآن آتش می‌زنند آیا نباید توقع داشت که مسیحیان درباره اسلام به انحراف بیفتند و آن را دین خشونت بنامند؟ الان در اروپا اسلام‌هراسی اوج گرفته و مردم را هنگام خروج از مساجد سنگ می‌زنند».
وی با تأکید بر لزوم اجتناب از تفسیر شخصی از قرآن گفت: «باید این قرائت داعشی از  قرآن را نه با حرف و شعار که با کار علمی از چهره اسلام بزداییم».
به گفته او قرآن کتابی نیست که هر کس آن را جلوی خود باز کند بخواند و عمل کند، قرآن کتاب خودآموز نیست.
او ریشه اختلاف مذاهب و ادیان را برخورد سطحی اصحاب و پیروان آن‌ها با همدیگر دانست و گفت: «با مسیحیت و کتاب مقدس نباید سطحی برخورد کرد».
حائری در اظهاراتی نادر و تعجب برانگیر گفته، مشکل امروز بشریت نه با ادیان، بلکه با ورود دین به سیاست است و امروزه علم جای دین را گرفته است. وی در شرایطی این سخنان را بیان نمود که هم جمهوری اسلامی هم عربستان سعودی، همچنین داعش و طالبان مدعی آن هستند که اسلام ناب محمدی و حقیقی را به منصه ظهور رسانیده اند!
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar