torsdag 19 januari 2017

شکایت یک زن معلم محجبه از نهادهای تحصیلی آلمان خبر ساز شد

شکایت یک زن معلم محجبه از نهادهای تحصیلی آلمان خبر ساز شد

این زن شاکی از دادگاه اداری اسنابروک آلمان خواستار دریافت خسارت بر مبنای قوانین برابری حقوق عمومی برای همه شهروندان شده بود.
German_teacher
به گزارش«محبت نیوز» یک زن معلم محجبه از دادگاه اداری شهر اوسنابروک آلمان خواستار خسارت شده بود، زیرا به خاطر حجاب اسلامی‌اش نتوانسته بود به عنوان معلم استخدام شود. دادگاه طی حکمی پرداخت خسارت به او را رد کرد.
یه گفته DW، دادگاه اداری شهر اسنابروک آلمان روز چهار‌شنبه (۲۹ دی / ۱۸ ژانویه) شکایت یک زن معلم محجبه از نهادهای تحصیلی آلمان را رد کرد. این زن از دادگاه درخواست خسارت کرده بود، زیرا با تقاضای استخدامش به خاطر تاکید او بر تدریس با حجاب اسلامی در مدارس مخالفت شده بود.
اعتراض این زن مربوط به پرونده‌ای از سال ۲۰۱۳ است. نهادهای تحصیلی ابتدا با استخدام این زن در دبستانی در شهر اسنابروک موافقت کردند، اما پس از آن که مشخص شد این زن در نظر دارد در مدرسه با حجاب اسلامی فعالیت کند، موافقت خود را پس گرفتند.
دادگاه اداری شهر اسنابروک آلمان با پرداخت خسارت به این دلیل مخالفت کرده که نهادهای تحصیلی به خاطر تعلقات “دینی” این زن با استخدام او مخالفت نکرده‌اند. آنها خواستار آن بوده‌اند که با همه متقاضیان به طور برابر برخورد شود و هرگونه نماد دینی و ایدئولوژیکی به مدارس راه نیابند.
این مقامات با تکیه بر ماده ۵۱ قانون آموزش در ایالت نیدرزاکسن آلمان با استخدام این زن مسلمان به عنوان معلم مخالفت کرده بودند، زیرا بر طبق این ماده معلمان باید به همه‌ی وظایف خود بدون هیج نمادی که نشان‌دهنده تعلقات دینی و ایدئولوژیک آنها باشد، عمل کنند و “بی‌طرفی” را در نظام آموزشی حفظ کنند.
این زن دوسال پس از صدور حکم دادگاه، شکایت خود را تحویل داد، زیرا در سال ۲۰۱۵ از طرف دادگاه نظارت بر اجرای قانون اساسی آلمان ممنوعیت عمومی حجاب برای زنان معلم مسلمان در ایالت نورد راین وستفالن آلمان لغو شد.در ماه مارس سال ۲۰۱۵ دادگاه نظارت بر اجرای قانون اساسی آلمان با لغو این ممنوعیت استدلال کرد که ممنوعیت حجاب با اصل آزادی مذهب در آلمان در تضاد است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar