måndag 30 januari 2017

تیراندازی مرگبار در مسجد “کبک سیتی” کانادا ۵ کشته بر جای گذاشت

تیراندازی مرگبار در مسجد “کبک سیتی” کانادا ۵ کشته بر جای گذاشت

چندین مسلمان در حین خواندن نماز در “کبک” کانادا کشته شدند
سوات افسر پلیس تیم راه رفتن aournd یک مسجد پس از تیراندازی در شهر کبک، 29 ژانویه 2017. REUTERS / متیو بلانگر
به گزارش«محبت نیوز» ظاهرن موج گسترده ای که بخاطر اعمال تروریستی و غیر انسانی اسلامگرایان تندرو در دنیا بر ضد مسلمانان به راه افتاده است حالا عواقب زشت و خشونت بار خود را بر همگان آشکار می سازد.
این واقعه حدود ساعت هشت شب به وقت محلی در “مرکز فرهنگ اسلامی” کبک” رخ داد؛ حاضران برای اقامه نماز عصر در مسجد جمع شده بودند. بر اثر تیراندازی افراد مسلح در مسجدی در شهر کبک کانادا همزمان با برگزاری نماز مغرب، پنج نفر کشته شدند.
یکی از شاهدان در مصاحبه با رویترز گفت سه فرد مسلح شروع به تیراندازی به طرف حدود ۴۰ نفر حاضر در این مسجد کردند که مرکز فرهنگی اسلامی شهر کبک نیز به شمار می‌رود.
پلیس تدابیر امنیتی لازم را در اطراف این مسجد اتخاذ کرده است.
پلیس کبک در پیامی توییتری تیراندازی در این مسجد را تایید کرد و یک پلیس که در صحنه حضور داشت گفت این تیراندازی تلفاتی نیز داشته است. زخمی‌های این حمله به بیمارستان‌های مختلف در سراسر کبک منتقل شدند و در حال حاضر تعداد دقیق آنها مشخص نیست.
شایان ذکر است برخی از اعمال و حرکات ناهنجار گروهی از مسلمانانِ مهاجر به کانادا که خارج از عرف و فرهنگ اجتماعی کانادا است و همچنین رشد روز افزون عقاید خطرناک افراطی اسلامی در بین جوانان مسلمان کانادایی موجبات موضع گیری منفی شدیدی بر علیه آنان شده است که تبعات بعدی آن در صورت عدم مدیریت صحیح از سوی نهادهای امنیتی کانادا می تواند برای این کشور مهاجر پذیر تلخ و دردناک تر باشد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar