måndag 16 januari 2017

مجارستان مرزهایش را به روی پناهجویان نخواهد گشود

مجارستان مرزهایش را به روی پناهجویان نخواهد گشود

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان چند روز پیش اعلام کرد که “دولت تصمیم گرفته است، به بازداشت بیگانگان از سوی پلیس ادامه دهد.”
epa05127184 یک گروه از مهاجران از سوریه، عراق و افغانستان راه رفتن در آب و هوای بسیار سرد، از مقدونیه به یک اردوگاه برای پذیرش موقت مهاجران در روستای Miratovac، در مرز بین صربستان و مقدونیه، در نزدیکی به شهرستان صربستان جنوب Presevo، ژانویه 26 2016. از آنجا که نیمه دوم ماه نوامبر سال 2015، کشورهای بیشتر در طول مسیر بالکان - مقدونیه، صربستان، کرواسی، اسلوونی و اتریش همه به اصطلاح مهاجران اقتصادی را متوقف کرده اند و اجازه می دهد تنها سوری ها، افغان ها و عراقی ها منتقل می کند.  EPA / STR
به گزارش«محبت نیوز» هزاران پناهجویی که در سرمای شدید زمستانی پشت مرزهای مجارستان به‌سر می‌برند، هم‌چنان از دسترسی به سرپناه و اقامتگاه مناسب محروم‌اند. دولت مجارستان تصمیم دارد پناهجویانی که در حال حاضر در این کشور اقامت دارند را نیز دستگیر کند.
به گفته رادیو آلمان، دولت مجارستان با وجود سرمای بی‌سابقه در شرق اروپا، از گشودن مرزهای خود به روی هزاران پناهجو سرباز می‌زند. پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه‌ی این کشور در مصاحبه با روزنامه‌ی آلمانی “دی ولت” گفت افرادی که حاضر به ثبت‌نام و مشخصات خود هستند، می‌توانند از کمک‌های سریع دولتی استفاده کنند.
او افزود: «ولی اغلب پناهجویان نمی‌خواهند که نام و نشان‌شان در مجارستان به ثبت برسد. آن‌ها قصد دارند فقط از این کشور عبور کنند و در جای دیگری تقاضای پناهندگی بدهند.» به گفته‌ی او، این امر از جمله موازین اصلی حقوق بشر نیست که مجارستان ناگزیر از رعایت آن باشد. او تاکید می‌کند: «ما به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم به‌طور غیرقانونی وارد مجارستان شود.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar