söndag 29 januari 2017

اسرائیل به ۱۰۰ کودک پناهجوی “سوری” اقامت دائم اعطا می کند

اسرائیل به ۱۰۰ کودک پناهجوی “سوری” اقامت دائم اعطا می کند

این کودکان در ابتدا اقامت موقت و پس از چهار سال اقامت دائم دریافت کرده و می‌توانند تمام عمر در اسرائیل بمانند.
refugess_syr
به گزارش«محبت نیوز» وزیر کشور اسرائیل اعلام نمود به ۱۰۰ کودک پناهجوی سوری یتیم پناهندگی اعطا می‌کند.
تایمز اسرائیل به نقل از کانال ۱۰ این کشور نوشت که این کودکان جذب خانوده‌های عرب اسرائیلی خواهند شد. از این گذشته، پناهندگی خویشاوندان درجه‌ی اول این کودکان نیز، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بنا به گزارش کانال ۱۰، این کودکان در ابتدا اقامت موقت و پس از چهار سال اقامت دائم دریافت کرده و می‌توانند تمام عمر در اسرائیل بمانند.
این کودکان در ابتدا اقامت موقت، و پس از چهار سال اقامت دائم خواهند گرفت؛‌ کودکان جذب خانواده‌های عرب اسرائیلی خواهند شد.
دولت اسرائیل تصمیمات نهایی را در خصوص آینده‌ی این پناهندگان اتخاذ کرد و اکنون با سازمان‌های بین‌المللی برای ورود ایشان به کشور وارد گفتگو خواهد شد.
اسرائیل از زمان تأسیس خود در سال ۱۹۴۸ با سوریه در زد و خورد بوده است و تا کنون درگیر سه جنگ خونین با همسایه‌ی شمالی خود شده است اما این تاثیری در ادامه کمک های بشر دوستانه از جانب اسرائیل به مردم سوریه نداشته است.
از این گذشته، سازمان‌های غیردولتی یهودی نیز به کمک‌های خود به سوری‌ها ادامه می‌دهند.
سازمان آمالیه که در عبری به معنای «کار خدا» است شماری از خدمات انسان‌دوستانه به سوری‌ها ارائه می‌دهد، از جمله غذا، خدمات درمانی، آب آشامیدنی، و مطالب آموزشی؛‌ تنظیم رفت و آمد به بیمارستان‌های اسرائیلی؛ برگزاری کارگاه‌آموزشی توانمندسازی زنان؛ تلاش برای منطقه‌‌ی امن تحت حمایت بین‌المللی در جنوب سوریه.
به نوشته تایمز، اهداف ایده‌ی پشت این طرح یعنی اسرائیلی‌ها نمی‌خواهند به روی وحشتی که در همسایگی ایشان در سوریه روی می‌دهد چشم ببندند. ‌

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar