torsdag 19 januari 2017

بزرگ‌ترین تشکیلات مسلمانان در آلمان متهم به جاسوسی برای ترکیه شد

بزرگ‌ترین تشکیلات مسلمانان در آلمان متهم به جاسوسی برای ترکیه شد

اتحادیه ترک‌اسلامی برای امور دینی دربرگیرنده نزدیک به ۹۰۰ انجمن اسلامی مساجد است که در سراسر آلمان پراکنده‌اند و حدود ۷۰ درصد مسلمانان ساکن آلمان را تحت پوشش خود دارند
rsz_gettyimages-610620216-640x480
به گزارش«محبت نیوز» نزاع و درگیری ها در میان سیاستمداران تُرک به آلمان که از جمعیت ترک تبار نسبتن زیادی برخوردار است کشیده شده است.
ترکیه در سالهای اخیر با تاسیس مساجد و مدارس دینی اسلامی در کشورهای مختلف اروپایی اهدافی مشخص را دنبال کرده است، حالا با آشکار شدن جاسوسی “دیتیب” برای ترکیه که بزرگ‌ترین تشکیلات مسلمانان در آلمان است می توان تا حدودی پی به اهداف و برنامه های رهبران سالهای اخیر ترکیه برد.
اتحادیه ترک‌اسلامی برای امور دینی دربرگیرنده نزدیک به ۹۰۰ انجمن اسلامی مساجد است که در سراسر آلمان پراکنده‌اند و حدود ۷۰ درصد مسلمانان ساکن آلمان را تحت پوشش خود دارند. این اتحادیه ارتباط نزدیکی با وزارت دیانت ترکیه دارد و به ابتکار مقام‌های این وزارتخانه تاسیس شده تا مهاجران ترک ساکن آلمان را در چارچوب یک اسلام سکولار سازماندهی کند. “دیتیب” ارتباط تنگاتنگی با دولت ترکیه دارد و امام‌ جماعت‌های مساجد آن کارمندان وزارت دیانت ترکیه هستند.
به گفتهDW آلمان، امامان اتحادیه ترک‌ اسلامی برای امور دینی “دیتیب” (DITIB) که بزرگ‌ترین تشکیلات مسلمانان در آلمان است، متهم‌اند در آلمان هواداران فتح‌الله گولن، واعظ و روحانی مخالف اردوغان را شناسایی کرده‌و به دولت ترکیه تحویل داده‌اند.
یکی از سخنگویان دادستانی آلمان روز چهارشنبه (۲۹ دی / ۱۸ ژانویه) گفت دادستانی به‌همین دلیل تحقیقات در باره اتهام جاسوسی به “دیتیب” را آغاز کرده است.
به گزارش “اشپیگل آنلاین” فولکر بک، سیاستمدار حزب سبزهای آلمان، در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) در این باره خواستار شروع تحقیقات توسط دادستانی فدرال آلمان شده بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar