onsdag 18 januari 2017

نویسنده حوزه‌ علیمه: مسیحیت پروتستانِ رحمت محور، ضد اسلام‌ است

نویسنده حوزه‌ علیمه: مسیحیت پروتستانِ رحمت محور، ضد اسلام‌ است

یکی از نویسندگان حوزه گفته خشونت‎زدایی و رحمت محور مسیحیت پروتستان است و آنها ضد اسلام هستند!
islam_rahmani
به گزارش«محبت نیوز» شیخ حسن علی‌پور وحید، نویسنده کتاب «اسلام رحمانی؛ مبانی و مولفه‌ها» با مقایسه گفته همانطور که نظریه‌پردازان روشنفکری اسلامی همچون مهندس مهدی بازرگان، علی گلزاده غفوری، عبدالکریم سروش، مصطفی ملکیان و محسن کدیور، لیبرالیسم و اومانیسم و سکولاریسم و پلورالیسم و سرمایه داری و دیگر مؤلفه‎های مدرنیته را ترویج می‌کنند، مسیحیت پروتستان هم چنین مسیری را می‎رود.
وی در نشست «اسلام رحمانی و حوزه انقلابی» که در قم برگزار شد گفته، آنها می‌کوشند تا روی مباحثی چون رحمت و خشونت‌زدایی متمرکز شوند در صورتی که همان بلایی را که پروتستان‌ها بر سر مسیحیت کاتولیک آوردند، آنها می‏خواهند بر سر اسلام بیاورند.
به گفته‌ی او اسلام رحمانی شبیه مسیحیت پروتستان است و قرائتی همسو با مدرنیسم دارند و در تقابل با اسلام سیاسی است که خشونت‌زدایی، شریعت‎گریزی، تساهل‌مداری، تقلیل‌گرایی و درونی‌سازی را در اسلام پی می‌گیرد.
دقیق مشخص نیست این نویسنده مذهبی از مسیحیت پروتستان تعریف می‌کند یا انتقاد چون مباحثی همانند رحمت، خشونت‎زدایی، تساهل‎مداری و درونی‎سازی همگی مولفه‌های صلح و آرامش نظام جهانی است که به گفته‎ی این نویسند مصداق لیبرالیسم و سرمایه داری است و ضد اسلام واقعی.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar