onsdag 18 januari 2017

دادستان تهران: جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی بازداشت شد

دادستان تهران: جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی بازداشت شد

  • 17 ژانویه 2017 - 28 دی 1395
بابک زنجانیحق نشر عکسMEHR
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، می‌گوید فردی که به تازگی بازداشت شده حکم "جعبه سیاه" فعالیت‌های بابک زنجانی را داشته است. دادستان تهران ابراز امیدواری کرد که بازجویی‌ها از این متهم به کشف وجوهی منجر شود که بابک زنجانی از فروش محموله‌های نفتی به دست آورده است.
دادستان تهران گفته فعالیت‌های بابک زنجانی با در اختیار گرفتن یک بانک تکمیل شد و متهم بازداشتی این امر را برای او تسهیل کرد.
آقای دولت آبادی گفت شخص بازداشت شده در مالزی نفوذ داشته و موفق شد زمینه فعالیت بابک زنجانی در "نخستین بانک سرمایه‌گذاری اسلامی" ( First Islamic International Bank) را فراهم کند.
دادستان تهران بابک زنجانی و شخص بازداشت شده "ع. ز. م" را متهم کرده است که این بانک را به قیمت چهار میلیون دلار می‌خرند و همراه با بانک کنت تاجیکستان به مبلغ ۱۶۰ میلیون یورو به بانک ملت واگذار می‌کنند. این واگذاری به گفته دادستان در چهارچوب "فراهم شدن زمینه پرداخت دستمزد پیمانکاران شرکت ملی نفت در خارج از کشور" انجام می‌گیرد.
در روزهای اخیر رسانه‌های ایران گزارش کرده‌اند که یکی از متهمان پرونده بابک زنجانی در جمهوری دومینیکن بازداشت و به ایران مسترد شده است.
آقای دولت‌آبادی گفته است که فرد بازداشتی در معاملات نفتی بابک زنجانی نقش داشته است. به گفته دادستان تهران این شخص چندین ملک و آپارتمان، یک خودروی بنز و یک فرش یک میلیارد تومانی داشته که توقیف شده‌اند.
بابک زنجانی برای جرایم مالی، عمدتا مربوط به فروش نفت ایران در دوران تحریم، به اعدام محکوم شده است.
دادگاه آقای زنجانی را برای بازنگرداندن بخشی از درآمد حاصل از فروش نفت مجرم شناخته است. او می‌گوید مشکلات ناشی از تحریم مانع از بازگرداندن این وجوه است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar