lördag 28 januari 2017

توقف موقت «برنامه لوتنبرگ» و لغو ویزای اتریش برای ۳۰۰ ایرانی غیرمسلمان

توقف موقت «برنامه لوتنبرگ» و لغو ویزای اتریش برای ۳۰۰ ایرانی غیرمسلمان

دولت اتریش از ورود ۳۰۰ ایرانی غیرمسلمان که طبق برنامه‌های لوتنبرگ پس از اقامت موقت در این کشور به آمریکا می‌رفتند جلوگیری کرد.
Austria_standard
به گزارش «محبت‌نیوز» براساس طرحی که ۲۷ سال پیش در کنگره آمریکا تصویب شد کشور اتریش به عنوان مسیری برای عبور یهودیان، مسیحیان و بهاییان ایران به ایالات متحده که در کشور خود در معرض خطر بودند عمل می‌کرد.
مراحل اداری و مصاحبه‎ با این پناهجویان توسط مقامات آمریکایی در اتریش انجام می‌شد، اما مقام‌های اتریشی می‌گویند، برنامه «لوتنبرگ» برای ایرانی‌ها در روزهای گذشته متوقف شده است.
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس این تحول ارتباط مستقیمی با دستور تازه ترامپ ندارد، اما گفته شده از تاثیرات محدودیت‌های اعمال شده‎ی تازه آمریکا برای مهاجرت به آمریکا است.
توماس شنول، سخنگوی وزارت خارجه اتریش گفته این کشور پس از آن مانع ورود این افراد شد که مقامات آمریکایی به ما گفتند که ادامه سفر افراد به آمریکا، یعنی کسانی که ویزای‌شان را به عنوان بخشی از آن برنامه لوتنبرگ از مقام‌های اتریشی گرفته‌اند تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شود.
در این گزارش آمده وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه در یک ایمیل گفته دولت اتریش ویزای کسانی که هنوز وارد این کشور نشده‌اند را الکترونیکی لغو کرده است.
این تصمیم شامل حدود ۳۰۰ ایرانی می‌شود که ویزای اتریش گرفته بودند و می‌خواستند وارد این کشور شوند. او گفت که با حدود ۱۰۰ نفر از آنها تماس گرفته شده و به آنها اطلاع داده شده که نمی‌توانند به اتریش بیایند و تلاش برای تماس با باقی این افراد ادامه دارد.
تعدادی ایرانی با ویزای موقت در اتریش هستند، اما بلاتکلیف هستند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar