lördag 28 januari 2017

کمکِ خبرنگار «سوئدی» به پناهجوی «سوری» برایش دردسر ساز شد

کمکِ خبرنگار «سوئدی» به پناهجوی «سوری» برایش دردسر ساز شد

 فردریک اوننه‌وال، خبرنگار تلویزیون سوئد و سازنده سریال مستند “سرزمین پدری” به دلایل بشر دوستانه، قاچاق انسان کرد.
seweden_refuge
به گزارش«محبت نیوز» تقاضای کمک از سوی کودک پانزده سال سوری باعث شد تا خبرنگار تلویزیون سوئد که برای تهیه یک مستند درباره شرایط آوارگان ساکن یونان به آنجا سفر کرده بود، بر سر دوراهی قرار بگیرد.
به گفته رادیو سوئد، فردریک اونوال، خبرنگار تلویزیون، در گفتگو با رادیو سوئد می‌گوید: «در شرایطی قرار گرفته بودم که پیش از این به عنوان خبرنگار تجربه نکرده بودم. اینکه یک نفر به طور مستقیم از من درخواست کمک کرده بود و همه‌چیز به من و همکارانم ختم میشد.
به گفته این خبرنگار، این نوجوان سوری قصد داشت تا با مخفی کردن خود در زیر کامیون‌ها خود را به سوئد برساند. اما در نهایت فردریک و همکارانش با کمک به او، توانستند او را مخفیانه وارد خاک سوئد کنند.
این خبرنگار به دادگاه احضار شده است اما بحث کمک بشردوستانه هم ممکن است مطرح شود. بر اساس قانون مربوط به خارجیان، کمک به سفر افرادی که حق اقامت در سوئد را ندارند، ممنوع است.
اما فردریک اننه‌وال، خود را برای مجازات آماده کرده است. او می‌گوید: «احساس خوبی‌ست که حداقل برای یک بار پای ارزش‌هایی که به آن معتقدم ایستاده‌ام و نگران اینکه دیگران راجع به من چه می‌گویند، نیستم.»
دادستان این پرونده برای سه نفر از اعضای تیم تلویزیونی که در ساخت این برنامه نقش داشته‌اند، درخواست سه ماه زندان کرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar