måndag 16 september 2019

طرح الزام بازگشت خانواده‌های مسئولین و فرزندان آنان از خارج از کشور


طرح الزام بازگشت خانواده‌های مسئولین و فرزندان آنان از خارج از کشور

طرح الزام بازگشت خانواده‌های مسئولین و فرزندان آنان از خارج از کشور
یک منبع آگاه «آمدنیوز» گزارش می‌دهد شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی طرحی برای بازگشت آقازاده‌ها و خانواده‌های مسئولان نظام به کشور است. این طرح پس از آن تهیه شده که بر اساس گزارشات امنیتی، بعضی از سران سپاه و مسئولین نظام، با خروج فرزندان و خانواده‌های خود از کشور، فرهنگ زندگی خود را به زندگی اشرافی تغییر داده و برخی نیز با سرویس‌های امنیتی خارجی به ارتباط مخفیانه روی آورده‌اند.
این منبع آگاه گزارش می‌دهد که اکثر آقازاده‌ها، ارز و طلای موجود در کشور را با رانت‌های مالی خارج و به حساب‌های خارجی خود واریز کرده‌اند. این آقازاده‌ها توانسته‌اند با خروج مقادیر معتنابهی ارز و طلا، اقامت و پاسپورت کشورهای دیگر را به دست بیاورند. 
در جلسه‌ای که طی هفته‌های گذشته در دفتر بیت رهبری در این خصوص برگزار شده، آخرین وضعیت آقازاده‌ها و پاسپورت‌های آنان در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. 
در این جلسه «علی خامنه‌ای» ابراز نگرانی خود را از گزارشات امنیتی در خصوص خروج آقازاده‌ها و خانواده‌های‌شان از کشور به شورای‌عالی امنیت ملی و «علی شمخانی» دبیر این شورا ابراز کرده است. 
بر اساس گزارش منابع خبری «آمدنیوز»، فرزندان «علی شمخانی» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی و داماد وی نیز دارای پاسپورت‌های کشورهای دیگر هستند و بخشی از این پرونده، به خانواده‌ی وی اختصاص دارد که اتفاقا مفاسد مالی و اخلاقی متعددی در آن وجود دارد. 
در این جلسه «علی خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی خطاب به «علی شمخانی» گفته است سریعا وضعیت خانواده‌ی شمخانی و حساب‌های مالی آن‌ها باید توسط دبیر شورای عالی امنیت ملی روشن شود. 
این منبع آگاه اعلام کرده که «علی شمخانی» در این جلسه از خانواده و فرزندان خود «اعلام برائت» کرده که «علی خامنه‌ای» با خنده و کنایه به او گفته است «این روش و سیستم جدید مسئولین کشور است.» 
در این جلسه رهبر جمهوری اسلامی دستور پیگیری وضعیت فرزندان و خانواده‌های مسئولین نظام که در خارج از کشور به سر می‌برند را صادر کرده و گفته در صورت عدم بازگشت این افراد و مبالغ خارج شده توسط آن‌ها به کشور، مسئول مربوطه باید از سمت خود برکنار شده و تحت مجازات قرار گیرد.
گفته شده این طرح برای طی مراحل قانونی و تبدیل شدن به قانون به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. 
بر اساس گزارش محرمانه‌ی وزارت اطلاعات به بیت رهبری، پولی که فرزندان مسئولین نظام به خارج از ایران انتقال داده‌اند، معادل بودجه‌ی پنج سال کشور 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar