torsdag 19 september 2019

اعترافات اکبر طبری از ارتباط رضا محسنی اژه‌ای با لابی تجاری آمریکا در ایران اقتصادی نوامبر 30, -0001


اعترافات اکبر طبری از ارتباط رضا محسنی اژه‌ای با لابی تجاری آمریکا در ایران

اعترافات اکبر طبری از ارتباط رضا محسنی اژه‌ای با لابی تجاری آمریکا در ایران
«اکبر طبری» معاون پیشین اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه در جدیدترین تک‌نویسی خود در بند دو الف سپاه، از نقش «علی ترامشلو» به عنوان «قُلک غلامحسین محسنی اژه‌ای» پرده برداشت.
معاون اجرایی پیشین حوزه ریاست قوه قضاییه در دوران آملی لاریجانی در این‌باره نوشته است: «... قبلا نوشتم سرنخ مسائل آقای محسنی را در جواد قدمی پیدا کنید. امروز می‌خواهم یک سر نخ دیگر را هم برای‌تان بنویسم. علی ترامشلو بساز بفروش معروف تهران که از زمان شهرداری بخاطر رفاقت با داوود احمدی‌نژاد ارتباط خوبی با خود احمدی‌نژاد و مشایی داشت، پروژه نوسازی بافت فرسوده تهران در منطقه ۱۲ را کامل در دست گرفت.
ترامشلو زمانی که مشایی در میراث فرهنگی بود چند پروژه بزرگ مثل ساخت و ساز در سرای دلگشای بازار تهران که یک مجموعه قاجاری و قدیمی بود را به دست گرفت.
آقای محسنی آن زمان وزارت اطلاعات بود. وقتی از سرمایه‌گذاری ترامشلو مطلع می‌شود، از طریق حراست میراث، کار را می‌خواباند و ترامشلو را در مشت خودش می‌گیرد. ترامشلو با حمایت آقای محسنی به قالیباف وصل می‌شود و پروژه‌های میدان شوش و خیابان فدائیان را شروع می‌کند. رضا محسنی پسر آقای محسنی هم رابط‌شان می‌شود. فقط در یک فقره در مجتمع سیتی سنتر در خیابان صاحب جمع میدان شوش که ترامشلو ۵۰ هزار متر تجاری و اداری آن‌جا ساخته، از هر متر ۵۰۰ هزار تومان دادند به رضا محسنی. آقای محسنی که آمدند قوه، علی ترامشلو یک دفتر در جردن بالاتر از جهان کودک در کوچه پدیدار به رضا محسنی داد. این ساختمان مال محمدحسین برخوردار نماینده سامسونگ در ایران بود. خاندان برخوردار که اموال‌شان اوایل انقلاب مصادره شده بود، با کمک آقای محسنی از اصل ۴۹ خارج شدند.
رضا محسنی کمک کرد تا ترامشلو یک صندوق خیریه درست کند که اسمش را یادم نیست ولی دفترش همان سمت میدان شوش بود. علی ترامشلو افراد پولدار با پرونده‌های سنگین را می‌آورد پیش رضا محسنی در جردن، ۳۰٪ از پرونده‌شان را می‌ریختند به حساب خیریه ترامشلو که دسته چک آن پیش رضا محسنی بود.
ترامشلو اواخر سال ۹۶ یکبار سعی کرده بود آقای محسنی را دور بزند که حدود یک‌ماه حفاظت قوه قضائیه بازداشتش کرد.
پشت ماجرای ترامشلو شرکت سامسونگ است. این‌ها از طریق روابط‌شان با رضا محسنی حدود پنجاه شرکت فعال در ایران دارند. سامسونگ یکی از لابی‌های آمریکا در ایران است که ارتباط خیلی خوبی با آقای محسنی هم دارد. دفتر رهبری هم فکر کنم بخاطر همین ارتباطات آقای محسنی به آقای رییسی 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar