söndag 8 september 2019

جنگ توئیتری وزارت خارجه ایران و آمریکا :آقای پومپئو، شما اصلاً می‌دانی معنی «متمدن» چیست؟

جنگ توئیتری وزارت خارجه ایران و آمریکا :آقای پومپئو، شما اصلاً می‌دانی معنی «متمدن» چیست؟

رادیو فردا :مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه با انتشار توئیتی نوشته بود که امیدوار است بریتانیا، فرانسه و آلمان که همگی «کشورهای متمدن» هستند، گام‌های قاطعی برای جلوگیری از «اخاذی» هسته‌ای ایران بردارند.
در پاسخ به این توئیت پومپئو، همکار ایرانی او محمدجواد ظریف روز شنبه توئیت کرده‌است که «آقای پومپئو، شما اصلاً می‌دانی معنی 'متمدن' چیست؟ آیا فرستادن پهپاد بر سر عروسی‌ها برای کشتن مردم بیگناه است؟ یا دزدی دریایی در آب‌های آزاد؟ شاید هم‌معنی‌اش ریختن سلاح‌های مرگبار به یک منطقه برای دامن زدن به جنگ‌های غیرانسانی است؟ یا معنی‌اش یک کشور هزاران‌ساله است که قرن‌هاست به هیچ‌کس حمله نکرده.»در جواب ظریف، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز یک‌شنبه توئیت کرده‌است: «آیا وزیر خارجه بزرگترین حامی تروریسم در جهان، دار زدن همجنسگرایان با جرثقیل، سنگسار زنان، سرکوب اقلیت‌ها، مجاز کردن ازدواج دختران ۹ ساله و بازداشت معترضین به حجاب اجباری را نشانه تمدن می‌داند؟ بیخود نیست مردم ایران از این رژیم واپسگرا متنفرند».مورگان اورتگاس روز چهارشنبه ۱۳ شهریور نیز در واکنش به اظهارات دیگری از محمدجواد ظریف در توئیتی نوشته بود: «پس از ناکامی در راهزنی دریایی، مقامات ایران آشکارا به باج‌گیری متوسل شده‌اند - ۱۵ میلیارد دلار به ما بدهید وگرنه ما توسعه هسته‌ای را بیشتر خواهیم کرد.»

محمدجواد ظریف روز چهارشنبه در توئیتی دولت آمریکا را به «باج‌‌دهی» متهم کرده و نوشته بود که ایالات متحده برای ضبط و مصادره نفت ایران به پیشنهادهای «چند میلیون دلاری» و تهدید متوسل شد

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar