یکشنبه ۲۴-۰۶-۱۳۹۸
وزیر کشور آلمان اعلام کرد که کشورش حدود یک چهارم از پناهجویان نجات‌یافته در مدیترانه که به ایتالیا وارد می‌شوند را می‌پذیرد.
«محبت نیوز»- هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی “زود دویچه سایتنوگ” گفت آلمان می‌خواهد در آینده یک چهارم از پناهجویان نجات یافته که به ایتالیا وارد می‌شوندد را بپذیرد. زهوفر تاکید کرد: «من همیشه گفته‌ام که سیاست مهاجرتی ما انسانی نیز هست و ما نمی‌گذاریم که هیچ کسی غرق شود.»
به گزارش دویچه وله، وزیر کشور آلمان همچنین افزود اگر وضعیت تغییری نکند، در آن صورت آلمان می‌تواند ۲۵ درصد از مهاجرین نجات داده شده از دریا را که به سواحل ایتالیا می‌رسند، بپذیرد. به گفته زهوفر پذیرش این تعداد از پناهجویان آلمان را تحت فشار قرار نمی‌دهد.
وزیر کشور آلمان در مصاحبه خود گفته است که تا به‌حال هم کشورش یک چهارم از پناهجویان نجات داده شده از ایتالیا را پذیرفته است.
طبق آمار وزارت کشور آلمان در سال گذشته ۵۶۱ پناهجو از ایتالیا به آلمان آمده‌اند. این پناهجویان که اکثرا از کشورهای مختلف آفریقایی هستند از مسیر مدیترانه وارد ایتالیا و مالتا شده‌اند.
مدیترانه از خطرناک‌ترین راه‌هایی است که پناهجویان و آوارگان برای رسیدن به اروپا طی می‌کنند. سازمان جهانی مهاجرت می‌گوید ۶۸۰ نفر در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۹ در این مسیر جان باخته‌اند. در قیاس با این رقم سهمیه آلمان کم‌تر از پناهجویانی است که در دریای مدیترانه غرق شده‌اند.