måndag 30 september 2019

افشای هویت شهروند فرانسوی بازداشت شده همراه فریبا عادلخواه برای نخستین‌بار


افشای هویت شهروند فرانسوی بازداشت شده همراه فریبا عادلخواه برای نخستین‌بار

افشای هویت شهروند فرانسوی بازداشت شده همراه فریبا عادلخواه برای نخستین‌بار
روز ۲۰ تیرماه ۱۳۹۸، «آمدنیوز» در خبری از دستور محرمانه «حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه» به معاونت ضد جاسوسی این سازمان برای تشدید فعالیت‌های این واحد و گروگان‌گیری از اتباع خارجی با اتهام «جاسوسی» خبر داد و به گزارش منابع آگاه خود نوشت: دکتر «فریبا عادل‌خواه»، پژوهشگر بنیاد مطالعات علوم سیاسی پاریس ۳۳ روز قبل (حدودا در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۳۹۸/ ۷ ژوئن ۲۰۱۹) پس از مراجعت به ایران با دوست فرانسوی‌اش، در منزل خود تحت بازداشت سازمان اطلاعات سپاه قرار گرفته است.»
سه روز پس از انتشار این خبر، «علی ربیعی» سخنگوی دولت در نشستی با اهالی رسانه، این خبر را تأیید کرد و گفت: «نمی‌دانم چه کسی وی را بازداشت کرده است.» هم‌چنین وزارت امور خارجه فرانسه نیز در نشست خبری روز ۲۴ تیرماه، ضمن تایید بازداشت این پژوهشگر دوتابعیتی، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست که درباره این بازداشت توضیح داده و بلافاصله دسترسی کنسولی خانم عادل‌خواه را فراهم کنند.
از دیگر سو، وزارت امور خارجه فرانسه و جمهوری اسلامی، هیچ سخنی از فرد فرانسوی بازداشت شده همراه «فریبا عادلخواه» سخنی به میان نیاوردند و هویت این فرد تا کنون مخفی مانده است. تلاش‌های سه ماهه‌ی «آمدنیوز» نیز تا امروز برای کشف هویت این فرد بی‌نتیجه مانده بود تا این‌که یکی از منابع خبری این رسانه اعلام کرد که فرد بازداشت شده به همراه «فریبا عادلخواه» شهروند دو تابعیتی ایرانی - فرانسوی، «رونالد مارشال» (Roland Marchal) شهروند فرانسوی است. 
آقای «مارشال» که به همراه «فریبا عادلخواه» توسط سازمان اطلاعات سپاه (ساس) بازداشت شده، هم‌اکنون در زندان انفرادی بند دو الف سپاه پاسداران به سر می‌برد. 
بر اساس گزارش منابع خبری «آمدنیوز»، آقای «مارشال» متخصص اقتصاد و جنگ در کشورهای جنوب صحرای آفریقا خصوصا کشور سودان بوده است. 
«آمدنیوز» توانسته تصویری از خانم «فریبا عادلخواه» و «رونالد مارشال» به دست بیاورد که این تصویر برای نخستین‌بار در این رسانه منتشر می‌شو

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar