چهارشنبه ۰۳-۰۷-۱۳۹۸
در کنفرانس «فراخوان جهانی برای آزادی مذهبی» که مقام‌‌های آمریکایی سخنرانی کردند «دابرینا بت تمرز» دختر کشیش بت تمرز نیز به عنوان یکی از شاهدان جفا بر مسیحیان حضور داشت.
به گزارش «محبت نیوز» روز دوشنبه پرزیدنت دونالد ترامپ در مراسم فراخوان جهانی برای آزادی مذهبی سخنرانی کرد. بعد از سخنرانی رئیس جمهوری ایالات متحده، مایک پمپئو در سخنانی به نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در دیگر کشورها پرداخت و از میان شاهد نقض حقوق در دیگر کشورها، ابتدا از «دابرینا بت تمرز» از ایران خواست که سخنرانی کند.
 خانم «دابرینا بت تمرز»  دختر کشیش « بِت تمرز و شامیرام عیسوی» است .کشیش ویکتور بت تمرز به ۱۰ سال زندان و شامیرام عیسوی به ۵ سال زندان محکوم شده است. برادر دابرینا بِت تمرز، «رامئیل بت تمرز» نیز اکنون با قرار وثیقه آزاد است.
خانم «بت تمرز» گفت که او از آشوریان ایران است و خانواده‌اش بارها هدف آزار توسط رژیم ایران بوده است. به گفته وی، پدر و مادر او از سوی جمهوری اسلامی با اینکه فعالیت تبلیغی نمی کردند، بازداشت و زندانی شده اند.
او همچنین از فشار بر حدود دویست مسیحی در سال ۲۰۱۸ در ایران گفت و اشاره کرد که علاوه بر مسیحیان، جمهوری اسلامی ایران با پیروان بهایی، سنی و دراویش با تبعیض برخورد می‌کند.
خانم «بت تمرز» در پایان از جامعه بین المللی خواست که ایران را برای بدرفتاری با اقلیت‌های مذهبی پاسخگو کنند.
کشیش ویکتور بت تمرز و همسر او شامیرام عیسوی تا پیش از بسته شدن کلیسانی پنطیکاستی آشوری شهرآرا در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۸۸ (برابر با ۳۱ مارس ۲۰۰۹ میلادی)، از رهبران رسمی این کلیسا در تهران بوده‌­اند. با فشار نهادهای امنیتی و مداخله یوناتن بت‌کلیا، نماینده آشوری مجلس شورای اسلامی، کشیش بت تمرز از رهبری این کلیسا برکنار شد و جلسات این کلیسا که به زبان فارسی ارائه می­شد نیز پایان یافت.
برخلاف ادعاهای حکومت ایران، جامعه مسیحیان ایران با آزار دینی و تبعیض سازمان یافته و ساختاری مواجه است.