جمعه ۲۹-۰۶-۱۳۹۸
نمایندگان پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه، ۲۸ شهریورماه، به اتفاق آرا به قطعنامه‌ای در محکومیت کارنامه حقوق بشری جمهوری اسلامی رای داده و خواستار پایان دادن به «سرکوب زنان» در ایران شدند.
«محبت نیوز»- این قطعنامه از مقامات جمهوری اسلامی می‌خواهد که تمام مدافعان حقوق زنان را که در پی اعتراض به حجاب اجباری زندانی شده‌اند بدون قید و شرط آزاد کنند.
نمایندگان اروپایی در این قطعنامه علاوه بر تاکید بر لزوم آزادی برای زنان، همچنین خواستار آن شده‌اند که تمام شهروندان دوتابعیتی ایران و اروپا که در ایران زندانی‌اند بدون فوت وقت آزاد شوند.
 در چند هفته گذشته خبری دیگر بیش از همه محدودیت‌های زنان در ایران را برجسته کرده و به گوش رسانه‌های خارجی رسانده است: دختر آبی.
سحر خدایاری، معروف به «دختر آبی»، ۱۱ شهریور امسال، در واکنش به تشکیل پرونده قضایی به‌ خاطر ورود به ورزشگاه آزادی، مقابل یکی از دادسراهای تهران خودش را به آتش کشید و بعد از چند روز درگذشت.
در واکنش به موج اعتراضی که این خبر برانگیخت، رسانه‌های حکومتی تلاش کردند با تأکید بر این‌ که او هنوز محکومیتی نداشته چنین وانمود کنند که خودسوزی او بر اثر «بیماری روحی و روانی» بوده و «ربطی به رفتنش به استادیوم آزادی نداشته است»./رادیو فردا