شنبه ۰۶-۰۷-۱۳۹۸
امام جمعه اهواز می‌گوید اگر چند تن از دانه درشت‌های مفسد اقتصادی را حتی اگر وابسته به هر آقازاده‌ای باشند اعدام کنید مشکل را حل خواهید کرد.
«محبت نیوز»- سید عبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه ۵ مهر می‌گوید «وقتی برخی از بدنه دستگاه‌های دولتی حاضر نیستند مافیای بدبخت کننده در کشور را کنترل کنند خودمان مسئله را حل کنیم هرچند بعید به نظر می‌رسد.»
اون نگفته منظور از «خودمان» چه کسی است اما آنچه او در خطبه‌های نماز جمعه آشکار می‌‌کند فساد در کشور سیستماتیک گرچه رهبر جمهوری اسلامی آن را انکار می‌‌کند.
امام جمعه اهواز خطاب به رئیس قوه قضاییه گفته «از مرکز کربلای ایران پیغام مردم خوزستان را به رئیس قوه قضاییه ابلاغ می‌کنم که اگر چند تن از دانه درشت‌های مفسد اقتصادی را حتی اگر وابسته به هر آقازاده‌ای باشند اعدام کنید مشکل را حل خواهید کرد.»
وی افزود «یک روز برنج و روز دیگر کالاهای دیگر را احتکار می‌کنند که اگر دست دلال‌ها کوتاه شود و کالاها به صورت مستقیم به دست مردم برسد و همچنین مردم مدیریت کنند مشکلات اقتصادی قطعن حل خواهد شد.»
امام جمعه اهواز در حالی به قوه قضاییه پیشنهاد اعدام مفسدین را داده که پیش از اینها دانه درشت‌هایی مثل وحید مظلومین «سلطان سکه»، محمداسماعیل قاسمی یا حمید باقری درمنی «سلطان قیر» اعدام شدند اما مشکلی حل نشده است.
در روزهای اخیر به پرونده فساد در بانک ملت رسیدگی می‎شود و مجید سعادتی از متهمان آن با ۳۰۰ هزار درهم، بیش از ۲۱ میلیون دلار و ۹۵ میلیارد تومان به بریتانیا فرار کرده و یا در نمونه‌ای دیگر اواخر خرداد ماه قاضی صلواتی اعلام کرد ۸ متهم شرکت کیمیاخودرو متواری هستند.
صدها مدیر در بدنه نظام پرونده فساد دارد و شمار زیادی از آنها متواری هستند و پول‎ها را به خارج از کشور منتقل کردند. این مدیران همه در رده‎های بالا و میانی بودند و برای انتخاب و انتصابشان از فیلترهای مختلف عبور کردند و گزینش شدند تا پاکدست باشند و انقلابی اما در دزدی و غارت ماهر و استاد بودند!
آلوده شدن نظام‌های دیکتاتور به فساد مالی و رسوایی‎های اخلاقی چندان عجیب نیست اما آلوده شدن مدیران و مسئولانی نظامی که متکی به دین و ولایت است هم فاجعه بار است و هم باعث رسوایی و آبروریزی. فساد برای نظام جمهوری اسلامی به یک ماهیت تبدیل شده است و دروغگویی مکمل آن است. چه بسیار مدیرانی که قوه قضاییه آنها را به اتهام فساد بازداشت می‌کنند اما یکی دو هفته بعد با مبالغ کلان وثیقه آزاد می‌شوند. در مقابل زندانیان عقیدتی و سیاسی که جرمشان دگراندیشی است با اتهامات امنیتی به حبس‌های طولانی محکوم می‌شوند و عمرشان تباه می‌شود.