شنبه ۱۶-۰۶-۱۳۹۸
 چند سازمان یهودی مستقر در آلمان به شدت به این سفر اعتراض کرده و پیروز حناچی را «عضو پیشین سپاه پاسداران» و «ضداسرائیل» معرفی کرده‌اند.
«محبت نیوز»- روز جمعه ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) پیروز حناچی شهردار تهران به برلین رفت. این دیدار در چارچوب همکاری‌های شهرداری‌های تهران و اروپا و پس از دیدار حناچی از وین صورت می‌گیرد.
گروه‌های یهودی‌ و برخی از نمایندگان اپوزیسیون در سنای برلین و نیز سفیر آمریکا در برلین اما مخالف این دیدار هستند.
به گزارش روزنامه اسرائيلی جروزالم پست، منتقدان این سفر، شهردار تهران را «عضو پیشین سپاه پاسداران ایران» و فردی که در رویدادی «یهودستیزانه» و «ضد اسرائیلی» شرکت کرده معرفی کرده‌اند.
اشتفان گریگات، مدیر علمی سازمان «بمب را متوقف کنید» که در آلمان فعالیت می‌کند نیز با صدور بیانیه‌ای نوشته است پیروز حناچی در تظاهرات روز قدس در تهران که در آن نابودی کشور اسرائيل تبلیغ می‌شود شرکت کرده است و شهردار برلین نباید با چنین فردی دیدار کند.
به گزارش خبرگزاری آلمان dpa رییس فراکسیون دموکرات مسیحی (حزب آنگلا مرکل) در سنای برلین گفته دعوت از “یک ضدیهود آشکار و مفتخر به ضد یهودیت” غیرقابل تحمل است.
روزنامه بیلد نیز به نقل از اولریکه بِکِر، سخنگوی کمپین “بمب را متوقف کنید” که کمپینی طرفدار اسرائیل و مخالف با یهودی‌ستیزی است، نوشته است: «دعوت از شهردار تهران، پیروز حناچی و نیز سفیر ایران در برلین به ساختمان قرمز شهرداری برلین یک سیلی به صورت جامعه ایرانیان در تبعید و همه کسانی است که با یهودی‌ستیزی مبارزه می‌کنند.»
خانم بِکِر، حناچی و فرازنده (سفیر ایران در آلمان) را نمایندگان رژیمی خوانده که اعدام‌های دسته‌جمعی می‌کند و گفته است: «پهن کردن فرش قرمز برای چنین کسانی به معنای پذیرش سیاست بربرگونه این رژیم است. میشائیل مولر (شهردار برلین) اگر به درستی مشورت می‌گرفت باید این دعوت را پس می‌گرفت.»
روزنامه بیلد همچنین با اشاره به اینکه شهردار برلین در ماه ژوئیه پرچم رنگین کمان همجنس‌گرایان را بر فراز ساختمان قرمز شهرداری برلین برافراخت، نوشته است: «حالا او از کسانی در این ساختمان پذیرایی می‌کند که نمایندگان رژیمی هستند که همجنس‌گرایان را با خشونت تحت تعقیب قرار داده و به قتل می‌رساند. در زندان‌ اوین در شهر تهران علاوه بر زندانیان سیاسی، همجنس‌گرایان مورد شکنجه قرار گرفته و اعدام می‌شوند.»
شعبه کمیته یهودیان آمریکایی در برلین نیز با انتقاد از شهردار پایتخت آلمان که قرار است با پیروز حناچی دیدار کند، شهردار تهران را «نماینده یک رژیم تروریستی» نامیده است.