fredag 6 september 2019

پشت پرده توبه‌نامه‌ی «صادق آملی لاریجانی» چه بود؟

پشت پرده توبه‌نامه‌ی «صادق آملی لاریجانی» چه بود؟

«آمدنیوز»: عصر امروز توبه نامه «صادق آملی لاریجانی» منتشر شد و او از «محمد یزدی» در خصوص نامه قبلی‌اش عذرخواهی کرد.

اما این نامه چگونه نوشته شد؟

منابع خبری «آمدنیوز» می‌گویند دو روز پس از انتشار نامه «آملی لاریجانی» به «محمد یزدی»، «محمدحسین صفار هرندی»، وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد که اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، چهار نفر از اعضای مجمع را به دفتر شخصی خود در شهرک محلاتی دعوت کرد تا درباره نامه «آملی لاریجانی» با آنان تبادل نظر کند.

در این جلسه «احمد توکلی»، «حسین مظفر»، «احمد وحیدی» و «علی آقامحمدی» از اعضای مجمع تشخیص مصلحت و «علیرضا زاکانی»، «میثم نیلی» و «حسین فدایی» هم از دفتر رهبری حضور داشتند.

در ابتدای جلسه «علیرضا زاکانی»، آخرین وضعیت پرونده «اکبر طبری» و مهم‌ترین عناوین اعترافات او که بخشی از آن‌ها در «آمدنیوز» نیز منتشر شده را توضیح داد.

سپس «حسین فدایی» و «میثم نیلی» اظهار داشتند که نظر رهبری در نحوه برخورد با «لاریجانی‌ها» متفاوت است با روشی که با احمدی‌نژاد برخورد شده است.

«حسین فدایی» رئیس دفتر بازرسی رهبری توضیح داد که روش برخورد با خاندان «لاریجانی» به دلیل اتصالات خارجی و ثروت عظیمی که اندوخته‌اند، باید بر اساس استراتژی «مشت چدنی در دستکش مخملی» باشد. باید مغزشان را خرد کنیم بدون آن‌که خیلی دردشان بیاید، چون این خاندان انگلیسی، ظرفیت ایجاد کودتا را هم دارند.

در این جلسه مقرر شده است متنی به امضای اعضای حاضر که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند، خطاب به «آملی لاریجانی» نوشته شود و به او هشدار دهند که اگر از «آیت‌الله یزدی»، سپاه و شورای نگهبان عذرخواهی نکند، سایر اعضای مجمع را هم متفق می‌کنند تا در نامه‌ای به رهبری اعلام کنند «آملی لاریجانی» صلاحیت، مشروعیت و کفایت لازم برای تصدی پست ریاست مجمع تشخیص مصلحت را ندارد و تا زمانی‌که وی رئیس مجمع است، در جلسات حضور نمی یابند.

قرار شده است هر یک از امضا کنندگان با پنج نفر از اعضای مجمع در خصوص این تصمیم صحبت کنند و «حسین فدایی» نیز شخصا «محسن رضایی» را توجیه و وادار به استعفا کند.

«حسین فدایی» متن پیش‌نویس حکم رهبری برای «سید ابراهیم رئیسی» را که با حفظ سمت ریاست قوه قضاییه، به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نیز منصوب شود را در اختیار حاضران جلسه گذاشته و گفته است که «آملی لاریجانی» به محض برکناری از مجمع، توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و محاکمه می‌شود.

بر اساس این گزارش، «آملی لاریجانی» وقتی که از ماوقع و تصمیمات این جلسه مطلع شده با «علی و جواد» لاریجانی مشورت می‌کند. آن‌ها به «صادق آملی لاریجانی» توصیه می‌کنند که تسلیم شود و یک نامه عذرخواهی بنویسد زیرا «رهبری حتما برخورد می‌کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar