söndag 30 oktober 2016

کارشناسان مُد لباس روسی؛ مد اسلامی را به خوردمان می دهند

کارشناسان مُد لباس روسی؛ مد اسلامی را به خوردمان می دهند

کارشناس روس معتقد است که رواج حجاب، نه با مد بلکه با ایدئولوژی و دین سر و کار دارد.
rus_dress
به گزارش«محبت نیوز»الکساندر واسیلیف، مورخ مشهور مد روسیه در گفتگو با اسپوتنیک عنوان نمود:« در روسیه طراحانی هستند که فقط در موضوع اسلامی کار می کنند. این موضوع مرا نه شاد می کند و نه غمگین. این یک واقعیت است. روسیه فرصت مناسب برای رواج مارک ملی در جهان را از دست داد. از این رو در ده سال آینده مد اسلامی را به خورد ما خواهند داد».
“کارشناس روسیه معتقد است که رواج حجاب، نه با مد بلکه با ایدئولوژی و دین سر و کار دارد”
وی در ادامه صحبتهایش ادعا نمود که احتمال آن وجود دارد این گرایش به مذاق زنان روسیه خوش آید. به ویژه با توجه به این نکته که ارتدکس و اسلام از خصوصیات مشابهی در آداب و رسوم لباس زنان برخوردارند.
این مورخ مد خاطر نشان گردید که در کلیساهای ارتدکس، زنان باید روسری سر کنند و در دامن بلند و ژاکت و یا بلوز بلند وارد کلیسا بشوند. پس فرق لباس ارتدکس و اسلام در چیست؟ به عقیده من از نظر جزئیات، آنها خیلی نزدیک به یکدیگر هستند».
اما “آلن آرفیفی” دیگر استاد تاریخ مُد معتقد است روسری ریشه در سنتهای کهن و دیرنه زندگی روسها دارد و نه موردی که به صورت وارداتی به فرهنگ روسها تزریق شده باشد، او می گوید « در روسیه بطور سنتی روسری می پوشیدند.»
در اینجا نیازی به جا افتادن این مد نیست. این کارشناس معتقد است:
“ببینید در خیابان ها چه خبر است. در روسیه از روسری به اشکال مختلف استفاده می شود در هوای سرد خانم ها استفاده از روسری را ترجیح میدهند”
هر چند در میان مسیحیان ارتدکس پوشاندن موها با روسری مورد استقبال قرار می گیرد، اما نباید انتظار داشت که زنان روس در داخل خانه و ادارات روسری بپوشند.
پوشیدن روسری در تضاد با سنن روسی قرار ندارد، اما در اینجا صحبت از نقاب و یا روسری های سیاه نیست.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar