söndag 30 oktober 2016

حجاب اجباری در ایران باز هم مورد اعتراض ورزشکاران خارجی واقع شد

حجاب اجباری در ایران باز هم مورد اعتراض ورزشکاران خارجی واقع شد

ورزشکار المپیکی هندوستان دلیل عدم حضورش در مسابقات را اینگونه اعلام نمود که حجاب اجباری با روح ورزش در تضاد است.
apurvi-chandela
به گزارش«محبت نیوز» هنوز جمهوری اسلامی مستقر نشده بود که روح الله خمینی تکلیفش را با حجاب زن‌ها روشن کرد. یک ماه از پیروزی انقلاب او زن‌های بدون حجاب اسلامی را “لخت” نامید و ورود آنها را به ادارات ممنوع اعلام کرد.گروه‌های خودسر با شعار “یا روسری یا توسری” به ضرب و شتم زنان در معابر عمومی می‌پرداختند و نهادهای غیرقانونی از جمله “دایره مبارزه با منکرات” تشکیل شده بود که اعلام می‌کرد هر زنی که مقررات اسلامی را رعایت نکند، خود مسوول حفظ جانش خواهد بود.
اما اکنون ابعاد منفی فتوای روح الله خمینی در عرصه های مختلف جهانی گریبانگیر ایدئولوژی فرسوده نظام اسلامی شده و هر لحظه بیشتر از پیش آن را زیر سوال می برد.
پس از تحریم شطرنج قهرمانی زنان جهان به دلیل حجاب اجباری در ایران توسط مطرح ترین شطرنج بازان زن دعوت شده به این رقابتها، اکنون نوبت به رقابت های قهرمانی آسیا در رشته تیر اندازی رسید تا با اعتراض ورزشکاران حاضر در ایران رقابتها مواجه شود.
به نوشته تارنمای صدای آمریکا، تیرانداز المپیکی هند، به دلیل قانون حجاب اجباری در ایران، از حضور در رقابت های قهرمانی آسیا در تهران انصراف داد.
“حنا سیدهو” که روز شنبه در حساب توئیتر خود از این خبر را علام کرد، پیشتر به فدراسیون جهانی تیراندازی هم نامه اعتراض آمیزی را ارسال کرده است.
وی تاکید دارد به عنوان یک ورزشکار، از این که مجبور است در رقابت های قهرمانی آسیا در تهران حجاب را رعایت کند خوشحال نیست و معتقد است که موضوع حجاب اجباری با روح ورزش در تضاد است.
او می گوید به عنوان یک ورزشکار زن افتخار می کند که مردم با فرهنگ های مختلف، جنسیت، ایدئولوژی، و مذهب های متفاوت می توانند در رقابت های ورزشی شرکت کنند، بدون آن که هیچ جهت گیری خاصی داشته باشند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar