fredag 21 oktober 2016

شادمانی مسیحیان عراقی برای آزاد سازی قراقوش

شادمانی مسیحیان عراقی برای آزاد سازی قراقوش

صدها مسیحی اهل قراقوش با حضور در کلیسای «مار شیمون» اربیل با روشن کردن شمع برای آزادی شهرشان از اشغال دولت اسلامی دعا کردند
آواره مسیحیان عراق در جشن را در 18 اکتبر 2016 در اربیل، پایتخت منطقه خودمختار کردنشین شمال عراق، به مناسبت آزادی Qaraqosh، که بزرگترین شهر مسیحی عراق بود قبل از آن توسط دولت اسلامی تاخت و تاز بود (IS) گروه های جهادی در ماه آگوست 2014. در جنوب عراق، نیروهای عراقی میدل ایست ژورنال رو به جلو در امتداد رودخانه دجله آموزش شد مناظر خود را در یک روستا به نام همام AL-قلیل، در حالی که واحد شرق موصل وارد Qaraqosh.  / خبرگزاری فرانسه / سفین حامد (عکس باید سفین حامد / خبرگزاری فرانسه / گتی خوانده شده)
به گزارش«محبت نیوز»مسیحیان عراقی در شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، پیشروی نیروهای عراقی در شهر قراقوش، واقع در جنوب موصل، را جشن گرفتند.
مسیحیان عراقی که از بدو ظهور داعش از سوی این دولت اسلامی تحت ظلم و جفا بودند با خواندن سرود به جشن و پایکوبی پرداختند.
قراقوش شهر مسیحی نشینی است که در آگوست ۲۰۱۴ به اشغال گروه اسلامی داعش درآمد و احکام صدر اسلام توسط این گروه اسلامگرا در قبال اسیران مسیحی در آن اجرا گردید. تا کنون نیروهای عراقی چندین محله از شهر قراقوش را آزاد کرده‌اند.
«حازم کاردومی» روزنامه نگاری که در این جشن شرکت کرده بود، گفت: «امروز روز مبارکی است. تردیدی نیست که خاک ما آزاد خواهد شد. ما خدا را شکر می کنیم و از عیسی مسیح و مریم مقدس سپاسگذاریم.»
قراقوش یکی از بزرگترین شهرهای مسیحی نشین عراق است. این شهر تا زمان اشغال توسط گروه اسلامی داعش، ۵۰ هزار نفر جمعیت داشت که اکثر آنان مجبور شدند از این شهر مهاجرت کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar