tisdag 25 oktober 2016

تصمیم به “خودکشی” پیامبر مسلمانان موضوع اختلاف نظر علمای اسلامی

تصمیم به “خودکشی” پیامبر مسلمانان موضوع اختلاف نظر علمای اسلامی

در صحیح بخاری آمده است که وقتی به رسول اکرم وحی نمی رسید، تصمیم به خود کشی می گرفت!
alhoweni
به گزارش«محبت نیوز»هر از چند گاهی فتواهای روحانیون مسلمان، دستمایه طنز و سرگرمی در میان مردم کشورهایشان می گردد و زمانی هم فتاوی این شیوخ موجب درگیری و نزاع داخلی در میان آنان! در تازه ترین این درگیری های عقیدتی و اختلاف نظرها میان علمای اسلامی، شماری از علمای الازهر مصر و مسئولان آن از پاسخ «شیخ ابو إسحاق الحوینی» یکی دیگر از روحانیون سرشناس اهل سنت به سوالی درباره اقدام محمد پیامبر مسلمانان به خودکشی (طبق آنچه در صحیح بخاری آمده است) از بالای کوه به شدت خشمگین شدند.
شایان ذکر است که دامنه این اختلافات عقیدتی و خشم شیوخ الازهر تا بدانجا رسید که “علمای الازهر” فورن خواهان تصویب قانونی برای ممانعت از انتشار فتواهایی که نامعمول می خوانند گردیده و همچنین تعیین ضوابطی خاص برای پاسخگویی به سوالات مذهبی در این زمینه ها شدند.
این علاوه بر عدم طرح اینگونه مسائل در بین عوام است و دیگر اینکه صدور فتواها باید با مجوز رسمی الازهر باشد.
در همین راستا، عبدالله نجار عضو مجمع تحقیقات اسلامی درصدد لاپوشانی قضیه برآمد و با انتقاد شدید از “الحوینی” در اظهاراتی که روزنامه الیوم السابع نقل کرد، گفت: «نباید در باره اینگونه مسائل صحبت کرد و مشهور است که پیامبر اکرم اقدام به خودکشی نکرده است.»
در صحیح بخاری آمده است که: «وقتی به رسول اکرم وحی نمی رسید، تصمیم به خود کشی می گرفت؛ می رفت بالای کوه و می خواست خودش را از بالای کوه پرتاب کند. چنین روایت گردیده که محمد پیامبر مسلمین این کار را تا چند مرتبه تکرار نموده است. صحیح بخاری جزو کتب معتبر اهل سنت است.صحیح مسلم و صحیح بخاری صحیح ترین کتاب پس از قرآن , در میان مسلمانان سنی هستند و تمامی احادیث این ۲ کتاب را صحیح میدانند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar