tisdag 25 oktober 2016

کلیسای تاریخی “زوارتنوتس” یا “فرشته های آسمانی” در ارمنستان+عکس

کلیسای تاریخی “زوارتنوتس” یا “فرشته های آسمانی” در ارمنستان+عکس

این کلیسا برای ارمنی‌ها بسیار مهم و ارزشمند است و آن‌ها احترام زیادی برای این مکان قائل‌اند.
Kfigrdesh_zhwartnots_mohbtnews
به گزارش«محبت نیوز»کلیسای “زوارتنوتس” نام یکی از آثار باستانی ارمنستان است که در نیمه سدهٔ ۷ میلادی در نزدیکی شهر واغارشاپات ساخته شده‌است.
کلیسای “زوارتنوتس” که نام آن در زبان ارمنی به معنی نیروهای نگهبان یا فرشته‌های آسمانی است، متأسفانه در قرن دهم ویران شده است، اما هنوز آنقدر قسمت‌های ارزشمندی دارد که یونسکو آن را در فهرست میراث جهانی ثبت کرده‌است.
ستون‌ها و سرستون‌های باقی‌مانده، که انسان را به یاد آثار به جامانده از فرهنگ رومی و یونانی می‌اندازد، استخری که برای غسل‌تعمید از آن استفاده می‌شده و رنگ و نمای معماری ارمنی که کلیت بنا را شکل داده است، همه و همه هر بازدیدکننده‌ای را به سفری در تاریخ می‌برد.
این کلیسا از نظر تاریخی، درست زمانی که امپراتوری روم شرقی در ارمنستان حکم روایی می کرد و در همان روزگاران عرب ها به ارمنستان حمله کردند ساخته شد که احداث آن در حدود ۹ سال به طول انجامید.
کلیسای جامع زوارتنوتس در ابتدای سده ی بیستم بود که از زیر خاک کشف شد و از سال ۱۹۰۱ به مدت ۶ سال تحت نظارت وارداپت خاچیک دادیان، مورد حفاری قرار گرفت.
این کلیسا برای ارمنی‌ها بسیار مهم و ارزشمند است و آن‌ها احترام زیادی برای این مکان قائل‌اند. از روی همین احترام نیز، فرودگاه بین‌المللی ایروان، یک شهر کوچک و چند تیم ورزشی این کشور نام خود را از این کلیسا گرفته‌اند.
cafeegardesh_zvartnots_cathedral__5_
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar