fredag 21 oktober 2016

حفظ، قرائت و تعرض به شاگردان، هنر قاری برجسته بیت رهبری

حفظ، قرائت و تعرض به شاگردان، هنر قاری برجسته بیت رهبری

افشای زوایایی از پرونده سعید طوسی قاری منتصب به بیت رهبری، جمهوری اسلامی را در تنگنای شدیدی قرار داده است.
mohabatnews
به گزارش«محبت‌نیوز» این روزها اگرچه در رسانه‌ های داخل ایران صحبتی از پرونده «محمد گندم‌نژاد طوسی» ملقب به استاد حاج‌ سعید طوسی نمی‌شود، اما در فضای مجازی و رسانه‌های خارج از کشور یکی از داغ‌ترین گزارش‌ها در فضای خبری است.
پرونده این قاری برجسته قرآن که به قول دادگاه‌های شرعی مرتکب فعل حرام با نوجوانان و شاگردانش شده از حدود سال ۱۳۹۱ در دادگستری ایران مطرح بوده، اما پیگیری شاکیان به دلیل نزدیکی طوسی به بیت علی خامنه‌ای سرانجامی نداشت و قاضی پرونده تحت فشارهای درون بیت این پرونده را مسکوت گذاشت و حتی اعلام شد که دستور برای پایان دادن به این ماجرا از بالا صادر شده و نباید به آن دامن زد.
پس از آن هم دست خطی از او منتشر شد که توبه کرده تا شاید دل شاکیان راضی شود.
اما این پرونده پس از آن دوباره به جریان افتاد که ابعاد وسیعی‌تری به خود گرفت، یعنی متهم توبه شکست و بازهم به همان رفتار خود ادامه داد و ابعاد این پرونده وسیع‎تر مطرح شد که او دلال نوجوانان برای افراد دیگر نیز بوده است.
مسئله در شبکه VOA (صدای آمریکا) پیگیری شد و گروهی از نوجوانان که مورد تعرض این قاری قرارگرفته بودند روی خط تلفنی ابعاد وسیع‌تری از رفتارها و تعارضات او را مطرح کردند.
بلافاصله این گزارش در فضای مجازی پیچید و هم شوکی بود بر عموم جامعه که از آن بی‌خبر بودند و هم طبق معمول تبدیل به طنز و جوک در فضای مجازی شد.
موضوع آنجا برای مردم مهم‌تر شد که او یکی از نزدیک‌ترین قاریان به علی‌خامنه‌ای بود. بعضی از چهره‌های حکومتی پس از افشای پرونده طوسی از انتساب این پرونده به علی خامنه‌ای تلاش زیادی کردند تا بیت را از این پرونده جدا کنند، اما خبری منتشر شد که طوسی گفته «اگر او گیرافتد صد نفر را با خود پایین می‌کشد».
بر اساس این گزارش، پرونده این متهم که به دلیل فساد اخلاقی، اعمال منافی عفت و اغفال نوجوانانِ قاری عضو جامعه قرآنی کشور از سال ۱۳۹۱ در محاکم قضایی گشوده شده، دارای شکات خصوصی متعددی است.
اما به دلیل صاحب نفوذ بودن و ارتباط این قاری مشهور با سران ارشد نظام، پس از گذشت پنج سال همچنان بلاتکلیف باقی‌مانده و رسیدگی به آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
۲۲ مهرماه ۱۳۹۱ قطبی، دادیار دادسرای عمومی و انقلاب تهران طی کیفرخواستی درباره پرونده اظهارنظر نموده و در مورد جرائم انتصابی به وی می‌نویسد: «کارشناس شورای‌عالی قرآن متهم است به تشویق به فساد و فحشا از طریق بیان مطالب غیراخلاقی و تحریک جنسی نوجوانان، ارتکاب اعمال منافی عفت و افعال حرام با نوجوانان».
انگشت اتهام به سوی رسانه‌ها
در روزهای گذشته طبق معمول انگشت اتهام به سوی رسانه‌ها دراز شد. به گونه ای که ورود معاون قرآنی وزیر ارشاد به ماجرا نیز بر همین اساس بود.
محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار خبر «تجاوز قاری قرآن به نوجوانان» را مصداق اشاعه فحشاء دانست، حشمتی همچنین از ریاست قوه قضائیه تقاضا کرد که رسیدگی قضایی به پرونده سعید طوسی در اولویت قرار گیرد.
او از شاکیان هم خواست تا با «صبوری و متانت» در احقاق حق تلاش نمایند. چند نفر از نوجوانان قاری قرآنی که توسط طوسی مورد تجاوز قرار گرفته بودند، اطلاعاتی در این مورد در اختیار تلویزیون صدای آمریکا قرار دادند.
بسیاری از شاگردان طوسی از مقامات برتر قرآن کشور هستند و او به خیلی از آنها تجاوز کرده است. آنها بعد از آنکه مورد تعرض قرارگرفته‌اند به شورایعالی قرآن مراجعه کردند، اما راه به جایی نبردند.
حتی بازگو کردن این قضیه با خانواده‌ها و پیگیری آنهان از طریق مراجع قضای توفیقی نداشته است و در نهایت رسانه‌ای شدند این موضوع تنها راهی بود که برای آنان باقی ماند.
این برای اولین بار نیست که شخصیت‌های برجسته دینی در جمهوری اسلامی مرتکب این جنایت می‌شوند. پیش از آن نیز تصاویر زیادی در فضای مجازی منتشر شده بود که نشان می‌داد تعدادی از شیخ‌های اسلامی با پسران نوجوان و زنان شوهر دار رابطه برقرار کرده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar