söndag 30 oktober 2016

امپراطوری خودخوانده‌ِ علم‌الهدی، پایتخت فرهنگی جهان اسلام

امپراطوری خودخوانده‌ِ علم‌الهدی، پایتخت فرهنگی جهان اسلام

فعالیت شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از ژانویه آغاز خواهد شد.
alamhoooda
به گزارش«محبت‌نیوز» خبرها حکایت از آن دارد که شهر مشهد در آستانه سال جدید میلادی به طور رسمی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نام خواهد گرفت. پیش از این شهر اصفهان نیز به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده بود.
شهری که به این عنوان انتخاب شود میزبان همایش‌های بین‌المللی کشورهای اسلامی خواهد بود. البته باید گفت اختلافات سیاسی ایران و عربستان در سال‌های گذشته باعث شده نشست‌هایی که ایران در شهر اصفهان برگزار می‌کرد با استقبال کم کشورهای اهل تسنن روبه رو بود.
تابناک در این ارتباط نوشته سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی «آیسسکو» در سال ۲۰۱۰ میلادی در اجلاس باکو، شهر مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب کرد و ایران امیدوار است که بتواند بیشترین بهره را با معرفی شاخصه‌های فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی به دیگر مسلمانان جهان معرفی ببرد.
نهاد آیسسکو وابسته به سازمان همکاری اسلامی است، اما اختلافات و تنش‌های گسترده بین اعضای آن هرگز اجازه نداد این سازمان بتواند خود را به عنوان یک نهاد قدرتمند همچون اتحادیه اروپا سبب وحدت بین کشورهای عضو شود.
مشهد در حالی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شد که با فشار تندروها و دستورات علم‌الهدی امام جمعه شهر برگزاری کنسرت در این شهر ممنوع است، در مقابل جمعیت حاشیه نشین آن آنقدر از اسلام فاصله گرفته‌اند که بارها مسئولان و روحانیون رده بالای حکومت نسبت به آن هشدار دادند.
این شهر از جمله مناطقی است که در جمعیت بالایی از نوکیشان مسیحی را در خود جای داده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar