lördag 22 oktober 2016

واکنش روحانی به منتقدان تغییرات کابینه: ذهن مردم را مشوش نکنیم

واکنش روحانی به منتقدان تغییرات کابینه: ذهن مردم را مشوش نکنیم

  • 2 ساعت پیش
حسن روحانیکپی رایت تصویرPRESIDENT.IR
Image captionحسن روحانی می‌گوید در راه خدمت گاهی نیاز به تغییر است
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران از تغییر سه وزیر در کابینه‌اش دفاع کرده و گفته "گاهی به تثبت مدیر و گاهی به تغییر مدیر نیاز است". او از منتقدانش خواسته "ذهن مردم را مشوش نکنند" و گفته "حرف‌های صد من یک غاز [درباره ترمیم کابینه] ارزشی ندارد".
آقای روحانی امروز اول آبان (۲۲ اکتبر) در یک سخنرانی در تهران به مناسبت "روز ملی روستا و عشایر" گفته است: "اگر دولت برای ثبات وزیر عوض نکند، سایت‌های بداخلاق می‌گویند چرا دولت این وزرا را عوض نمی‌کند، می‌رود تغییر ایجاد کند، همان بداخلاق‌ها می‌گویند چرا عوض می‌کند؟ برادرعزیز من، هدف کشور توسعه و تعالی است و هدف دولت خدمت به جامعه و مردم است".
رئیس جمهور ایران گفته "در راه خدمت گاهی نیاز به تثبیت مدیر است و گاهی نیز نیاز به تغییر است".
هفته گذشته، استعفای علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان و علی اصفر فانی، وزیر آموزش و پرورش در ایران خبرساز شد.
رسانه‌های ایران به نقل از منابع مطلع می گویند که فردا یکشنبه، سه وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه‌ها به مجلس معرفی می شوند.
در اخبار غیررسمی از احتمال معرفی مسعود سلطانی‌فر (برای وزارت ورزش)، رضا صالحی امیری (وزارت ارشاد) و محمدعلی نجفی یا فخرالدین دانش آشتیانی (برای وزارت آموزش و پرورش) به عنوان وزرای پیشنهادی آقای روحانی به مجلس یاد می شود.
خبرگزاری های منتقد دولت می گویند که هر چهار گزینه پیش از این نتوانسته‌اند از مجلس رای اعتماد بگیرند و حالا آقای روحانی با "هدف‌های انتخاباتی" تلاش دارد تا از طریق مجلس دهم این افراد را راهی کابینه کند.
انتخابات ریاست جمهوری ایران اواخر اردیبهشت سال آینده (حدود ۷ ماه دیگر) برگزار می شود.

'معضل اصلی کشور بیکاری است'

رییس‌جمهوری ایران در بخشی دیگر از سخنرانی امروز مهمترین مشکل کشورش را "بیکاری جوانان تحصیلکرده به خصوص دختران" خواند و گفت "همه ما به فکر معضل اصلی کشور یعنی عدم اشتغال بیکاری نسل جوان تحصیلکرده و به ویژه زنان و دختران باشیم ... متاسفانه در آمارها، بیکاری دختران و زنان بالاتر از مردها و پسران جوان است".
رئیس جمهور ایران گفته "در روستاها و عشایر بیشتر بار بر دوش زنان جامعه است" و هشدار داده که "برای نسل جوان و دختران باید به فکر اشتغال باشیم".
هشدارهای امروز آقای روحانی درباره ضرورت اشتغال دختران در تضاد با نظر بسیاری از منتقدان دولت است که به طور مکرر از افزایش شمار فارغ التحصیلان زن از دانشگاه‌ها و آنچه که اشغال فرصت های شغلی مردان توسط زنان می نامند، انتقاد می کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar