tisdag 25 oktober 2016

نصب صلیب برفراز کلیسای آزاد شده “کرملیس” در عراق

نصب صلیب برفراز کلیسای آزاد شده “کرملیس” در عراق

با پیشروی ارتش عراق چندین منطقه مسیحی نشین دیگر آزاد شدند، با این حال شدت تخریب‌ها و فجایع انسانی گسترده است.
mosel_masihi
به گزارش «محبت‌نیوز» کمتر از یک هفته پس از شروع عملیات آزادسازی موصل در شمال عراق تعداد زیادی از روستاها و شهرهای مسیحی‌نشین آزاد شدند. گرچه میزان تخریب و جنایتی که دولت اسلامی (داعش) در این شهرها کرده گسترده است، اما بازگشت امید به آغاز زندگی برای مسیحیان جنگ‌زده‌ای است که بسیاری از آنان حتی سرنوشت نامعلوم دارند و ده‌ها کشته و هزاران زخمی روی دستشان مانده است.
نصب صلیب کلیسا توسط نیروی ارتش عراق پس از آزاد کردن روستای مسیحی‌نشین کرملیس حوالی موصل از جمله تصاویر مهم منتشر شده در روزهای اخیر است. در عملیات آزادسازی موصل نظامیان مسیحی نیز دوشادوش دیگران علیه دولت اسلامی جنگیدند.
در روزهای گذشته «قراقوش» مهمترین منطقه مسیحی نشین عراق آزاد شد. داعش بسیاری از مسیحیان را به خاطر ایمان و اعتقاداتشان کشت، بسیاری از آنان نیز مجبور شدند خانه و زندگی خود را رها کنند و از مناطق تحت اشغال دولت اسلامی خارج شوند.
سازمان دیده بان حقوق بشر چندی پیش در گزارشی با بیان این که در اثر خشونت‌های چند سال اخیر در عراق، تعداد مسیحیان تنها به ۲۵۰ هزار نفر رسیده تصریح کرد که در مدت زمانی بین ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ حدود ۷۰ کلیسا مورد آسیب قرار گرفتند و مسیحیان اغلب مجبور شدند عراق را با هدف اروپا و آمریکا ترک کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar