söndag 30 oktober 2016

اعتراض نوری‌همدانی به گردهمایی در آرامگاه کوروش

اعتراض نوری‌همدانی به گردهمایی در آرامگاه کوروش

استقبال مردم از مراسم هفتم آبان در آرامگاه کوروش مراجع تقلید و حکومت را نگران کرده است
noori_hamedani9876
به گزارش «محبت‌نیوز» به دنبال استقبال گسترده مردم از گردهمایی پاسارگاد که به مناسبت هفتم آبان روز بزرگداشت کوروش برگزار شد، «حسین نوری‌همدانی » از مراجع تقلید شیعه را نگران ساخته و ضمن هشدار نسبت به این موضوع و تکرار آن مدعی شد که ما در مملکت اسلامی و انقلابی قرار داریم و باید بیدار و هوشیار باشیم، چون دنباله‌گر انقلاب پیامبر و ائمه هستیم.
این مرجع تقلید گفت «در دوران امام نیز عده‌ای به یاد کوروش بودند، که ایشان فرمود شنیدم «این افراد جمع شدند، گریه کردند که اسلام به این مملکت آمده»، این افراد همان‌ها هستند و ضد انقلاب هستند، تعجب می‌کنم چه طور می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند، همان شعارهایی که برای رهبر معظم انقلاب می‌دهیم، برای کوروش بدهند و باز ما زنده، نشسته‌ و تماشاگر هستیم.
او با اشاره به تجمع در آرامگاه کوروش گفت «شاه می‌گفت کوروش آسوده بخواب، ما بیداریم، اکنون عده‌ای دور مزار کوروش جمع شدند و طواف کردند و در این تجمع دستمال درآوردند و گریه کردند.»
مهدی تاجیک (روزنامه‌نگار) در گزارشی نوشته «جمهوری اسلامی علی‌رغم آن که با نمادها و مظاهر هویتی ایران باستان سرسازگاری ندارد اما دست‌کم در سال‌های اخیر به دلیل اختلاف‌های سیاسی در تنور ضدیت با عرب‌ها دمیده و به ملی‌گرایی افراطی یاری رسانده است. در نتیجه ارکستری با سازهای ناموزون شروع به نواختن کرده که صدای نژاد پرستی از آن شنیده می‌شود. البته که نمی‌شود تمام زائران آرامگاه کوروش را نژاد پرست خواند اما آن صداهای ضدعرب در میان جمعیت را باید شنید؛ زنگ‌خطری که به صدا درآمده و طنین نگران‌کننده‌ای دارد».
روایتها حکایت از آن دارد که برگزاری این مراسم آنهم به صورت خودجوش برای نهادهای دینی و مذهبی داخلی گران تمام شده است.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar