tisdag 25 oktober 2016

وزیر اطلاعات ایران 'استفاده ابزاری از پروژه نفوذ' را 'جفا' به آیت‌الله خامنه‌ای خواند

وزیر اطلاعات ایران 'استفاده ابزاری از پروژه نفوذ' را 'جفا' به آیت‌الله خامنه‌ای خواند

محمود علوی وزیر اطلاعات ایران در مجلسمحمود علوی، وزیر اطلاعات ایران در مجلس این کشور حاضر شده و به سئوالات چند نماینده مجلس درباره مقابله با "پروژه نفوذ" که آیت الله علی خامنه ای از زمان حصول توافق اتمی با شش قدرت جهانی درباره آن هشدار می دهد، پاسخ داده است. درباره هشدار رهبر ایران بیشتر بخوانید

آقای علوی امروز چهارم آبان (۲۵ اکتبر) گفته است: "استفاده ابزاری از نفوذ دشمن در جهت منافع سیاسی جفا به هشدارهای رهبری و مشکل ساز در برخورد با آن است."

از زمانی که آیت الله خامنه ای درباره "خطر نفوذ دشمن" به ایران هشدار داده، گروهی از منتقدان دولت ایران مقام های دولتی را به سهل انگاری درباره این هشدار متهم می کنند.

وزیر اطلاعات ایران امروز گفت: "هر جا شائبه نفوذ وجود داشته اقدامات لازم اطلاعاتی به طور کامل انجام شده و رهبری نیز بارها از عملکرد وزارت اطلاعات در برخورد با پروژه نفوذ تقدیر کرده اند".

سئوال امروز چند نماینده مجلس از وزیر اطلاعات درباره سفر جیم داباکیس، عضو مجلس سنای ایالت یوتای آمریکا به ایران، حضور ایران در نمایشگاه بازی های کامپیوتری در فرانسه و سفرهای خارجی رئیس دانشگاه علم و صنعت بوده است.

آقای علوی گفته است که وزارت اطلاعات از ورود این سناتور آمریکایی به ایران اطلاع داشته اما از نمایندگان پرسیده چرا درباره سفر سال ۱۳۸۹ همین فرد به ایران (در دولت محمود احمدی نژاد) چنین حساسیتی وجود نداشته؟

درباره دو سئوال دیگر هم آقای علوی گفته است که وزارت اطلاعات هم از موضوع نمایشگاه های بازی های کامپیوتری و هم سفر رئیس دانشگاه علم و صنعت مطلع بوده و موضوعی برای نگرانی وجود ندارد.

به گفته آقای علوی "سفر شهروندان جمهوری اسلامی ایران به تمامی کشورهای دنیا به جز اسرائیل هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ شرعی مجاز، مباح و مستحب است".

در شروع جلسه امروز مجلس، وزیر اطلاعات خواستار غیرعلنی شدن جلسه بود اما نمایندگان مخالفت کردند. اما در میان پاسخ های آقای علوی نمایندگان خواستار جلسه غیرعلنی شدند اما این بار وزیر اطلاعات با این اقدام مخالفت کرد.

نمایندگان سئوال کننده از پاسخ های وزیر قانع شدند و بر این اساس مجلس در مورد آن رأی گیری نکرد.
 
سئوال کنندگان از وزیر اطلاعات:
 
  •     جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد
  •     حسن نوروزی نماینده رباط کریم
  •     حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar