torsdag 20 oktober 2016

موج بی سابقه مهاجرت ارمنی های سوریه به کشور ارمنستان

موج بی سابقه مهاجرت ارمنی های سوریه به کشور ارمنستان

از حدود ۱۰۰هزار ارمنی ساکن سوریه، دوازده هزار نفر به سبب ادامه جنگ و ناامنی در این کشور به ارمنستان مهاجرت کرده‌اند
mohabatnews888
به گزارش«محبت نیوز» با توجه به جنایات گسترده دولت اسلامی در سوریه و جفا بر مسیحیان این کشور و همچنین با بالا گرفتن جنگ میان اسلامگرایان داعش و نیروهای ائتلاف، سیل مهاجرت آوارگان ارمنی ساکن سوریه به ارمنستان چند برابر شده است.
از حدود ۱۰۰هزار ارمنی مسیحی ساکن سوریه، دوازده هزار نفر به سبب ادامه جنگ و ناامنی در این کشور به ارمنستان مهاجرت کرده‌اند. معضل مسکن یکی از مهمترین مشکلات آوارگان ارمنی سوری در ارمنستان است.
بر اساس یک گزارش، فقط ۳۰ درصد از آوارگان ارمنی سوری، توانسته‌اند در ارمنستان برای خود مسکن تهیه کنند. بخشی از این آوارگان هنوز در پناهگاه‌ها و یا منازل نزدیکان خود در ارمنستان زندگی می‌کنند.
همچنین خانواده‌ آوارگان ارمنی ساکن سوریه در ارمنستان که دارای کودکان خردسال و یا افراد معلول هستند تحت پوشش برنامه ویژه دولت ارمنستان قرار گرفته‌اند.
با وجود اینکه ارمنیان در سوریه دارای تاریخی طولانی هستند اما اکثرشان بعد از نسل‌کشی ارمنیان به دست ترکان عثمانی به آنجا مهاجرت نمودند. در طی اوج‌گیری ناسیونالیسم عرب نیز هزاران نفر از ارمنیان، این کشور را به مقصد آمریکا، کانادا و استرالیا ترک نمودند و ظاهرن اکنون شاهد موج دیگری از مهاجرت اجباری این دسته از مسیحیان هستیم.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar