fredag 21 oktober 2016

در طی ۱۰ سال گذشته شمار پناهجویان در خاورمیانه چهار برابر شده است

در طی ۱۰ سال گذشته شمار پناهجویان در خاورمیانه چهار برابر شده است

شمار فزاینده پناهجویان و جابه‌جا شدگان در خاورمیانه افزایش یافته است
2015 سپتامبر 19 - کرواسی - یک زن یک نوزاد در آغوش او نگه می دارد در اردوگاه پناهندگان در مرز کرواسی، اسلوونی نزدیک Bregana، اسلوونی که در آن صدها تن از پناهندگان امیدوار بودند برای ادامه اودیسه خود را به اروپا مرکزی و شمالی از طریق این نقطه اما متوقف از آب بندی مجارستان از مرزهای خود در 15 سپتامبر.  (اعتبار تصویر: © Marijan مراد / DPA از طریق ZUMA پرس)
به گزارش«محبت نیوز» مرکز تحقیقاتی “پیو” در آمریکا در طی گزارشی اعلام نمود بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵، شمار پناهجویان در خاورمیانه چهار برابر افزایش یافته و از ۵ میلیون به ۲۳ میلیون نفر رسیده است. این افزایش بیشتر نتیجه جنگهای داخلی در سه کشور مسلمان نشین سوریه، عراق و یمن است.
در این گزارش سوریه با ثبت ۷ میلیون پناهجو و عراق با نزدیک به ۵ میلیون نفر رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند.
به گفته رادیو فرانسه، اردن با حدود سه میلیون پناهجو و بی‌سرپناه روبروست که ۲۲ درصد آن را پناهجویان سوری تشکیل می دهند. این پناهجویان از سال ۲۰۱۵ راهی این کشور شده اند و حدود بیش از دو میلیون نفر دیگر یا ۷۶ درصد همه پناهجویان در این کشور را فلسطینیانی در برمی گیرند که از مدتها پیش در این کشور ساکن شده‌اند.
لبنان هم اکنون پناهگاه بیش از پنج میلیون بی سرپناه است که یک میلیون آنان را سوری‌ها و ۵۰۰ هزار نفر از آنان را فلسطینیان تشکیل می دهند.
ترکیه و یمن در پایان سال ۲۰۱۵ میزبان حدود سه میلیون بی سر پناه بودند که به دلایل متفاوتی جابه‌جا شده اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar