onsdag 26 oktober 2016

ده‌ها پناهجوی کودک و نوجوان در کاله سرگردان مانده‌اند

ده‌ها پناهجوی کودک و نوجوان در کاله سرگردان مانده‌اند

  • 2 ساعت پیش
اردوگاه جنگلکپی رایت تصویرگتی ایماژ
در بین صدها پناهجویی که در "جنگل"، اردوگاه غیررسمی پناهجویان در شهر کاله در شمال فرانسه باقی مانده‌اند، حدود یکصد کودک و نوجوان بدون همراه دیده می‌شوند.
مقامات فرانسوی هشدار داده‌اند که قصد دارند این اردوگاه را به کلی برچینند و تمام پناهجویان را از آنجا به مکان‌های دیگر منتقل کنند تا آنها بتوانند در فرانسه درخواست پناهندگی بدهند، اما تعدادی از پناهجویان که می‌خواهند خود را به بریتانیا برسانند در مقابل آنها مقاومت می کنند.
بی‌بی‌سی با تعدادی از کودکان و نوجوانان پناهجو گفت و گو کرده است که در کنار چادرها و آلونک‌های سوخته در اردوگاه جنگل مانده‌اند.
گفته می‌شود که عده‌ای از پناهجویان دیشب در اعتراض به تلاش مقامات فرانسوی برای برچیدن اردوگاه و انتقال آنها به نقاط دیگر، تعدادی از دکان‌ها و اغذیه‌فروشی‌های خالی اردوگاه را به آتش کشیدند.
کارکنان سازمان‌های خیریه بریتانیایی که به پناهجویان اردوگاه کمک می‌کنند، می‌گویند که هیچ برنامه‌ای برای اسکان دادن این کودکان و نوجوانان پناهجو در مکان‌های دیگر وجود ندارد.
پیشتر فابین بوچو، یکی از مقامات محلی گفته بود که عملیات انتقال پناهجویان با اتوبوس به نقاط دیگر فرانسه به پایان رسیده است.
عملیات برچیدن اردوگاه جنگل روز دوشنبه آغاز شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar